Gå til innhold

Førsteinntrykk: Canon EOS 100D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alltid hatt lyst på speilrefleks kamera - Er dette noe jeg kunne startet med?

 

Hovedgrunnen til at jeg aldri har kjøpt er størrelsen, det blir litt for kronglete å dra med seg. Dette ser det imidlertidig ut som jeg kunne fått med meg i veska og tatt opp ganske kjapt når jeg fant motiver.

 

Jeg regner dog med at størrelsen skaper problemer på andre områder, og at bildekvaliteten er noe lavere enn man ønsker?

Lenke til kommentar
En 18 megapikslers bildebrikke, som minner om den man finner i Canon EOS 650D og nykommeren Canon EOS 700D. Den er riktignok ikke helt lik.

 

Sånn som jeg har forstått dette så er det samme sensoren bare modifisert for å få plass i 100D.

 

Er faktisk et kamera jeg kan tenke meg siden det ikke er så veldig større en eos-m samt at jeg kan bruke mine objektiver på det.

 

Alltid hatt lyst på speilrefleks kamera - Er dette noe jeg kunne startet med?

 

Hovedgrunnen til at jeg aldri har kjøpt er størrelsen, det blir litt for kronglete å dra med seg. Dette ser det imidlertidig ut som jeg kunne fått med meg i veska og tatt opp ganske kjapt når jeg fant motiver.

 

Jeg regner dog med at størrelsen skaper problemer på andre områder, og at bildekvaliteten er noe lavere enn man ønsker?

 

Bildekvaliteten er like bra som alle andre speilreflekskameraer siden det er samme sensor samt bruker samme type objektiver, selv om kameraet er lite vil det bli relativ stort ved bruk av et zoomobjektiv.

Lenke til kommentar

Hvis Canon også hadde kommet med en EF-S 22mm f/2, så hadde nok denne solgt som hakka møkk og varmt hvetebrød.

 

Det kameraet fordrer jo endel pancake objektiver, så tror nok at vi får se et par snart.

 

Skulle tro at 22mm EOS-M kunne modifiseres med en ef-s innfatning for og få riktig registeravstand.

Lenke til kommentar

Morsomt å se så mange kommentarer og positive innlegg om dette apparatet :)

 

Flere av oss Canonbrukere ønsket/håpet at EOS-M skulle bli noe bra noe det ikke ble, 100D ser foreløpig ut som et akseptabel substitutt så får noen tester avgjøre og det virkelig er kurant eller ikke.

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Flere av oss Canonbrukere ønsket/håpet at EOS-M skulle bli noe bra noe det ikke ble, 100D ser foreløpig ut som et akseptabel substitutt så får noen tester avgjøre og det virkelig er kurant eller ikke.

Enig, men jeg vil ikke avskrive Eos-M ennå. På sikt er nok det fremtiden for virkelig kompakt. Men hadde jeg vært på jakt etter et superkompakt hus nå ville 100D vært øverst på listen.

Lenke til kommentar

 

 

Flere av oss Canonbrukere ønsket/håpet at EOS-M skulle bli noe bra noe det ikke ble, 100D ser foreløpig ut som et akseptabel substitutt så får noen tester avgjøre og det virkelig er kurant eller ikke.

 

Jeg er sikker på at det blir bra. Stort pluss om søkeren er ålreit?

Ellers bør Canon utvikle M til noe virkelig bra. Da har de fylt ut mange segmenter.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke bli overrasket om Canon fikser CDAF når de får den nye sensor fabrikken på beina.Olympus, Panasonic og Fuji har vist at det går fint an å få rask og presis AF via CDAF. Nikon har vist at de kan kombinere CDAF/PDAF hvis de vil (Nikon 1 serien); er ikke overbevist på Sony; de er litt som Canon og prøver mye rart.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Nå er vel ikke CDAF det viktigste i utvikling av ny sensor, men Dynamisk Område og mykere overgang til utbrent høylys (roll off to highlights) uten skarp klipping, som på analog film.

 

REDs nye sensor viser 20 blender trinn på test eksempel på en prototype, som betyr ca. 18 blendere effektive blender-trinn.

Her har de fleste DSLR fabrikanter en jobb å gjøre.

 

Legg til minst 10 megapiksel i hver fargekanal (dobbel grønt) så begynner vi å nærme oss noe interessant.

Endret av arthon
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...