Gå til innhold

Test: Sapphire Radeon HD 7790 Dual-X OC-version


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ut fra dette sitter vi igjen med et positivt inntrykk. Vi er dog mer enn en smule mer interessert i hva som befinner seg på innsiden av esken, og det gode inntrykket holder seg når vi får pakket ut Sapphire Radeon HD 7990 Dual-X OC-version."

 

Det linkes til et 7790, og ikke 7990 :)

Lenke til kommentar

Hvorfor kan ikkje 7950 og 7970 ha kjølere som denne? Stille, pen, kjøler greit og har svart PCB? og så ikkje større enn 2 slots?

 

Finner få skjermkort som møter mine krav, så kjøpte et ASUS DirectCU II 660Ti som var på tilbud. Men jeg syntes AMD ga bedre bilde..

Lenke til kommentar

"Ut fra dette sitter vi igjen med et positivt inntrykk. Vi er dog mer enn en smule mer interessert i hva som befinner seg på innsiden av esken, og det gode inntrykket holder seg når vi får pakket ut Sapphire Radeon HD 7990 Dual-X OC-version."Det linkes til et 7790, og ikke 7990 :)

 

Sånn skal det jo ikke være. Men da er det rettet opp i :)

Lenke til kommentar

Dere kaller også brikka for Cape Verde til tross for at alle andre nettsteder sier dette er Bonaire og en del av Sea Islands. Den har 896 streamprosessorer, 56 TMUs, 2 ACEs/GEs, 128-bit minnebuss, og 16 ROPs.

 

Det kan også være nyttig å påpeke at dere er VRAM-begrenset på høyere oppløsninger i Metro 2033, Sniper Elite V2, Hitman: Absolution og Far Cry 3.

Lenke til kommentar

Men enligt testen här konkurrerar det ju starkt mot 7850 på ytelse, och självklart också på pris då det är/blir billigare. På testerna här som ger 30fps eller mer är det ju bättre än 7850?

3dmark= Nästan 10% bättre

Battlefield= Samma eller bättre upp till 1080p, MYCKET bättre i 2560 och nästan ingen skillnad mot 1080P

Civilization= 30% dåligare

 

De andra testerna visade ospelbar fps på bägge korten så de är irellevanta.

 

 

Det varierar såpass att jag misstänker rot med drivare.

 

Edit: Där kom Anandtech in med sin test som bekräftar det jag säger.

På precis alla speltester hos anand är 7850 bättre.

Några av folding och Synthesistesterna är något bättre på 7790.

Endret av mackanz
Lenke til kommentar

Jeg får 4592 poeng i Fire Strike testen til nyeste 3DMark, og P6972 i 3DMark11. Dette med Sapphire Radeon HD 7850 2GB @ 1000/1250, Intel Core i5 3570K @ 4.2 GHz og 8GB DDR3 RAM @ 2400 MHz.

 

Edit: Jeg bruker AMD Catalyst 13.3 Beta3.

Endret av jonny
Lenke til kommentar

Dere kaller også brikka for Cape Verde til tross for at alle andre nettsteder sier dette er Bonaire og en del av Sea Islands. Den har 896 streamprosessorer, 56 TMUs, 2 ACEs/GEs, 128-bit minnebuss, og 16 ROPs.

 

Det var meg som leste feil i tabellene vi fikk fra AMD ? feilen er nå fikset.

Lenke til kommentar

Jeg får 4592 poeng i Fire Strike testen til nyeste 3DMark, og P6972 i 3DMark11. Dette med Sapphire Radeon HD 7850 2GB @ 1000/1250, Intel Core i5 3570K @ 4.2 GHz og 8GB DDR3 RAM @ 2400 MHz.Edit: Jeg bruker AMD Catalyst 13.3 Beta3.

 

Jeg får P9400 i 3DMark 11, har Geforce 570 SLI, Intel i5 2500 og 16 GB RAM.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...