Gå til innhold

Drikke for første gang


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Skal ut i lørdag neste uke, blir vel i teorien første gang hvor jeg kommer til å drikke en god del i hvertfall.

 

Spørsmålet er egentlig hvor mye jeg tåler er, er 195 og veier 90kg. Sprit/øl/rusbrus, hvor mye vil jeg tåle ca, ønsker ikke å bli drita og spy :)

 

Sikkert litt vanskelig å svare på, men takk uansett!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv tåler jeg nesten ikke noe, blir dritings på en sekser halvliteter. Men nå veier jeg bare 60-62 kg ;) .

 

Men om du skal drikke noe sterkt, altså sprit. Bør du være forsiktig, ikke hiv innpå, ta det heller gradvis slik at du ikke går på en smell :) . Det tar nok rundt 20 minutter (vill gjetting) før alkoholen slår inn.

Lenke til kommentar

Det store spørsmålet er vell heller; Kvifor? Fordi det er kult? Fordi "alle andre" gjær det?

 

Det har ikkje noke for seg å drikke seg full for å ha det "gøy", eller gå på en fest som du ikkje huskar noko av dagen etterpå. Finn deg eit miljø der dere klarer å ha det gøy uten "hjelp" frå alkoholen. En annen ting er om du forbilde for andre (spesielt yngre) vil vise at "det er greit" å drikke, husk på at sjøl om du ikkje har noko problem med det, vil andre få store problem med alkohol.

 

Prøver bare å belyse skuggesidene for deg også, trur ikkje nokon andre vil gjære det..

Lenke til kommentar

ca10 0,33l :) da har du oversikt over hvor mye du drikker, og du kjenner når du blir brisen og gjerne velger å sette ned tempoet:) drikker du fort blir du muligens dårlig, og det å gå tom tidlig kan ende dårlig dersom vennene dine blir gavmilde:P spriten er litt risky, vanskligere å ha kontroll på^^

 

du er jo en forholdsvis stor person, så tror ikke du kommer til å ligge spyende så lenge du ikke styrter 10 på rappen^^

 

Kos deg, derfor du skal ut sikkert:)

Lenke til kommentar

Jeg er 175 og veier 85, en sekser og jeg merker det godt. En 0.5 40% og jeg er sånn passe veldig full. En 0.7 og jeg er borte.

 

Alt etter hvor for jeg drikker da.

 

Men så drikker jeg to ganger i året, nyttår og en random gang ellers. Så sånn sett har jeg samme grunnlag som deg, kroppen er ikke vant med alkohol i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Jeg syns han heller skal lytte til sin egen kropp jeg ;)

Ingen skam i å kose seg med litt alkohol heller.

 

Kva med alle alkoholskadene i landet vårt? Staten brukar aller mest pengar på alkoholskader, og som eg sa over; sjøl om han klarer seg fint så kan andre gå skikkeli på trynet. Viss dere syns det er så gøy å drikke, så er det vell også gøy å være med på spleiselaget for å finansiere, igjennom skatt, skadene og hærverket som nokre gjær? Alkoholen er det største problemet vi har idag, derfor er det veldig synd at den blir hylla slik som den blir i denne tråden.

Lenke til kommentar

Kva med alle alkoholskadene i landet vårt? Staten brukar aller mest pengar på alkoholskader, og som eg sa over; sjøl om han klarer seg fint så kan andre gå skikkeli på trynet. Viss dere syns det er så gøy å drikke, så er det vell også gøy å være med på spleiselaget for å finansiere, igjennom skatt, skadene og hærverket som nokre gjær? Alkoholen er det største problemet vi har idag, derfor er det veldig synd at den blir hylla slik som den blir i denne tråden.

Kilde?

 

Jeg har drukket meg full sikkert 2 ganger i måneden i snitt i 10år, jeg har en alkoholrelatert skade som har kostet meg (staten) noe, jeg falt i en trapp.

Så med tanke på hvor stor andel av pengene jeg bruker på alkohol som går rett tilbake til staten i form av avgift så tror jeg at jeg har MYE å gå på når det kommer til "statens" pengebruk på meg når det kommer til alkoholrelaterte skader.

 

Edit: Ikke full 2 ganger i uken i 10år, men måneden :p

Endret av PatSharpX
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørs også hvor mye du har spist tidligere på dagen. Starter du på tom mage, så ligger du i grøfta før du vet ordet av det. Har du spist en 999g burger, kan det være du ikke blir full i det hele tatt.

 

Kjøp en sekser med 0.5 og spist et godt måltid før du skal ut, det pleier å funke for meg :) (2m-ish, 95kg)

Lenke til kommentar

Kilde?

 

Jeg har drukket meg full sikkert 2 ganger i uken i snitt i 10år, jeg har en alkoholrelatert skade som har kostet meg (staten) noe, jeg falt i en trapp.

Så med tanke på hvor stor andel av pengene jeg bruker på alkohol som går rett tilbake til staten i form av avgift så tror jeg at jeg har MYE å gå på når det kommer til "statens" pengebruk på meg når det kommer til alkoholrelaterte skader.

 

Det var faktisk Rune Larsen som sa det til meg, snakka med han for ikkje så lenge sida om alkohol. Han reiser som kjent rundt og har foredrag om alkohol.

En artikkel i Aftenposten forkynte for 2 år sidan at alkoholen kostar samfunnet 18-20 milliardar kroner kvart år. Kva det tilsvarar kan du rekne deg fram til sjølv, men det blir m.a. 4 opraar i Oslo.

Lenke til kommentar

Det var faktisk Rune Larsen som sa det til meg, snakka med han for ikkje så lenge sida om alkohol. Han reiser som kjent rundt og har foredrag om alkohol.

En artikkel i Aftenposten forkynte for 2 år sidan at alkoholen kostar samfunnet 18-20 milliardar kroner kvart år. Kva det tilsvarar kan du rekne deg fram til sjølv, men det blir m.a. 4 opraar i Oslo.

TS spurte om råd til førstegangsdrikking, ikke et forkynningsforsøk fra en avholdsmann.

 

De aller fleste har respekt for avholdsmennesker, da er det på sin plass at de som ikke drikker også viser respekt for de som velger å nyte alkohol.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...