Gå til innhold

brev fra politiet ?


Anbefalte innlegg

Er det noen her på forumet som har fått brev fra politiet om at de har blitt anmeldt for noe, noen gang? Hvordan har dere forklart dette til familien og slektninger og sånn? Har dere bare vært ærlige med en gang, eller har dere funnet på en eller annen løgnhistorie om hvorfor dere har mottatt ett brev fra politiet/lennsmannen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aldri fått brev selv, men har hatt familiemedlemmer som har fått brev, kommer helt an på hva du er anmeldt for.

 

Er det privat eiendom, er det en anmeldelse som kan droppes/henlegges?

 

I tilfellet som er meg bekjent var det snakk om hærverk på privat eiendom, saken ble tatt opp i forliksrådet, det ble løst med arbeid på eiendommen i x-antall timer, rent rulleblad og anmeldelsen ble droppet.

 

Anbefaler eventuelt å fortelle oss litt mer om hva du har gjort, eller selv evaluere om dine foreldre kan hjelpe deg med saken. - Er du under 16 er du ikke selv myndig, og per min forståelse MÅ fortelle dine foreldre.

Lenke til kommentar

Har mottatt endel sånne, 2 ganger privat, en del ganger i regi av jobb.

 

Dersom du føler det er noe å prate med familien om så gjør du det, viss familien ser du har fått brev fra lensmannen er det jo mange måter og forklare dette, du kan si du har sendt dem en søknad etc.

 

Men viss det ikke er noe du ikke kan stå innenfor at du har gjort så burde du fortsatt stå for handlingen ovenfor dine nærmeste.

Lenke til kommentar

Er det noen her på forumet som har fått brev fra politiet om at de har blitt anmeldt for noe, noen gang? Hvordan har dere forklart dette til familien og slektninger og sånn? Har dere bare vært ærlige med en gang, eller har dere funnet på en eller annen løgnhistorie om hvorfor dere har mottatt ett brev fra politiet/lennsmannen ?

 

Ser ikke at familien har noe med det å gjøre,men nå har ikke jeg bodd hjemme siden jeg var 16,så har ikke det problemet med at folk snoker i posten min.

 

 

Om jeg har fått noen brev fra onkel politi,tja,det er som sagt i en post over Share On Need To Know Basis...

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Haha, jeg måtte inn til avhør en gang, men telefonnummeret mitt ligger ikke ute. Så da fant politiet ut at de skulle ringe mamma! ;) Det var ikke særlig hyggelig.

 

 

Takk Politiet©™

Lenke til kommentar
Gjest bruker-45896

Jeg aner ingenting om politiets vaner, da dette var eneste gang jeg har hatt kontakt med dem på den måten. Og, jo, det var forresten jeg som hadde gjort noe ulovlig, ikke noen jeg kjente :3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...