Gå til innhold

Melder om store problemer med Macbook Pro Retina


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Ifølge dokumentet har den nyeste inkarnasjonen av maskinen, i tillegg til ny prosessor, fått et annet hovedkort, en annen SSD-enhet, og et annet bunndeksel enn den opprinnelig kom med"

 

Så med andre ord - hele maskinen måtte skiftes ut hvis man tar med den defekte skjermen også.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-5a6f9

Da jeg begynte å lese, lurte jeg på hvordan Apple ville vri seg ut av klemme på. Svaret kom:

«Normal oppførsel»

 

Dermed kan ikke kundene klage på feilen.

Tror Apple.

Muligens vil den innerste krets av menigheten hylle dette som en såkalt "feature," og Apple vil ta patent på den.

 

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Man kan kjøre en linje i terminal som sier hvilket panel man har. Jeg har LG, og opplever at hvitt lett brenner seg fast om jeg går fra maskinen i f.eks 10 min (f.eks nettsider).. Irriterende men ikke noe alvorlig om man bruker maskinen aktivt.

 

Kan du fortelle meg hvilken linje dette er ? Kunne tenkt å teste dette selv jeg aldri har opplevd problemet..

Lenke til kommentar
Man kan kjøre en linje i terminal som sier hvilket panel man har. Jeg har LG, og opplever at hvitt lett brenner seg fast om jeg går fra maskinen i f.eks 10 min (f.eks nettsider).. Irriterende men ikke noe alvorlig om man bruker maskinen aktivt.
Kan du fortelle meg hvilken linje dette er ? Kunne tenkt å teste dette selv jeg aldri har opplevd problemet..

 

ioreg -lw0 | grep \"EDID\" | sed "/[^<]*</s///" | xxd -p -r | strings -6

 

Står det «LP» har du LG, «LSN» for Samsung.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Windows fungerer ikke særlig bra med såpass høy pikseltetthet, det hjelper definitivt ikke på problemet.

 

Det gjør ikke OSX heller, begge OSene er dårlig på skalering. Jeg vil si de var fra verst til dårlig: OSX før retina updaten, Windows - OSX etter retina-updaten.

 

Det er mye å hente her.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Kanskje derfor alle andre ikke slag seg på denne oppløsningen får fort den fantes?
Windows fungerer ikke særlig bra med såpass høy pikseltetthet, det hjelper definitivt ikke på problemet.

Om ting blir så mye som halvert i størrelse på skjermen, så ville jeg uansett heller valgt en 21" 4k enn 21" 1080p som jeg har nå.

 

 

Lenke til kommentar

Virkelig? Jeg kjører windows i 2560x1600, fungerer utmerket.

 

Er vel også mange som kjører windows i 3840x2160 og enda større.

Pikseltetthet != antall piksler

Det gjør ikke OSX heller, begge OSene er dårlig på skalering. Jeg vil si de var fra verst til dårlig: OSX før retina updaten, Windows - OSX etter retina-updaten.

 

Det er mye å hente her.

 

AtW

Absolutt, men OS X har i det minste en funksjonell måte å takle høy pikseltetthet på gjennom supersampling av bildet, Windows har ikke dette.

Om ting blir så mye som halvert i størrelse på skjermen, så ville jeg uansett heller valgt en 21" 4k enn 21" 1080p som jeg har nå.

Halvert i bredde og høyde betyr at størrelsen blir en fjerdedel, eller halvert dobbelt om du foretrekker klumsete formuleringer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Man kan kjøre en linje i terminal som sier hvilket panel man har. Jeg har LG, og opplever at hvitt lett brenner seg fast om jeg går fra maskinen i f.eks 10 min (f.eks nettsider).. Irriterende men ikke noe alvorlig om man bruker maskinen aktivt.

 

At jeg opplever at windows phone kan være litt ustabilt og inneholde noen bugs er helt greit. Men det er siden det kjører på en 4 år gammel htc-hd2 som kom med windows mobile og har blitt "hacket" for å kunne kjøre windows phone som ikke akuratt er like åpent og lett å tilpasse som androide.

 

Apple har sprutbæsj på leggen i dette tilfellet, og kundene som kjøper veldig dyre maskiner, de skal kunne forvente at sånt som dette ikke forekommer, i allefall ikke så kjapt.

 

Dette viser vel bare det at Apple har blitt like "crap" som de har mast om at alle andre har vært tidligere, og at de har passert toppunketet som merke.

Lenke til kommentar

Har LG skjerm og bildet brenner seg IKKE inn hos meg. Ingen problemer med vifte, CPU eller noe som helst annet.

 

Eneste jeg kan klage på er at av og til går ikke maskinen i dvale med en gang man lukker skjermen, men fortsetter å gå (uten at man ser eller hører det) slik at neste gang den blir "vekket" så er for eksempel 5% av batteri tapt.

 

Ellers en førsteklasses laptop.

Lenke til kommentar
Windows fungerer ikke særlig bra med såpass høy pikseltetthet, det hjelper definitivt ikke på problemet.
Virkelig? Jeg kjører windows i 2560x1600, fungerer utmerket. Er vel også mange som kjører windows i 3840x2160 og enda større.

 

Hjemme kjører jeg min modifiserte Thinkpad T60 med Windows 8 på 15" skjern med 2048x1536 uten problemer. Selv med 170 ppi har jeg valgt font til "Mindre (100%)" og "Vis små ikoner".

Endret av Frobe
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...