Gå til innhold

Nikon blits, hvilken gir mest verdi for pengene?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg er hobby-fotograf, jeg tar masse bilder og gjerne innendørs og/eller i dårlige lysforhold, har et Nikon D7000 som jeg er meget fornøyd med.

 

Skal nå kjøpe blits, og etter å ha lest gjennom både innlegg her og reviews ellers har jeg landet på tre alternativer:

 

Sigma EF-610 for 1 888,-

Nikon SB-700 1 977,-

Nikon SB-910 for 3 175,-

 

Spørsmålet mitt er; hvilken gir mest valuta for pengene?

 

Er 910 så mye bedre enn 700 at de ekstra ~1200 kronene er verdt det (i hvilke situasjoner da f.eks.)?

 

Sigma og Nikon blitsen er rimelig like i pris, hvilken ville dere valgt og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SB-700 gir mest "bang for the bucks" :)

 

Hvorfor:

Den har all finurlig funksjonalitet; er mindre og mer kompakt. Noe svakere styrke og lengre ladetid - men ikke noe du vil merke noe til i praksis.

 

Kjøp original Nikon blits til Nikon, og original Canon blits til Canon. Så fungerer alt slik det skal uten hodebry. Mye avansert automatikk som er langt bedre på originalvarene vs Sigma og andre.

Endret av TGB
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Takk for tipset :)

 

Jeg har god erfaring med fotovideo.no, men vet du om det er et poeng å heller velge min lokale forhandler (Vestlandet) når det gjelder blits (de er noget dyrere, men ikke veeldig mye)?

Er det bare noen humdrelapper, velg lokalt. Er det mer, kjøå på internett, bare husk å legge på frakten :)

Lenke til kommentar

Spørsmålet mitt er; hvilken gir mest valuta for pengene?

Sigma og Nikon blitsen er rimelig like i pris, hvilken ville dere valgt og hvorfor?

 

Kjøpte denne på forrige "messetilbud"...og ville kjøpt den igjen...men vi må vente til frædda'n...

 

post-226353-0-69746300-1363791405_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Takk for tipset :)

 

Jeg har god erfaring med fotovideo.no, men vet du om det er et poeng å heller velge min lokale forhandler (Vestlandet) når det gjelder blits (de er noget dyrere, men ikke veeldig mye)?

 

Er den lokale butikken en av de kjente el-kjedene ser jeg ingen grunn til å kjøpe blitsen der, er det en lokal fotobutikk så er det greit at du "sponser" levebrødet deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...