Gå til innhold

exhcange oppkobling - ber om passord hele tiden


Anbefalte innlegg

Heisann.

Har en bruker som får brukt webmailen uten problemer, men når brukeren logger inn på pcen (som er meldt inn i AD) eller på macen sin eller iphonen så blir brukeren forespurt om påloggingsinfo hele tiden!

 

Har prøvd og nullstille passord uten at dette ga noen effekt, og alt av info er korrekt!

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei MariusBerg.

 

Hva logges på CAS'en deres? Hva sier logonstatistikken til brukeren? Hvilken versjon av exchange kjører dere?

 

Ett typisk problem er at en av devicene står å prøver å koble seg til med det gamle passordet til brukeren og gjør at brukeren blir locked out. Nå vet jeg ikke om brukeren blir låst i AD, for det skrev du lite om. Om det er slik at en haug med devicer prøver å koble seg til, så vil default throttling policy i exchange 2007/2010 garantert sperre brukeren ute.

 

Ett godt tips kan være å fjerne synk fra alle enheter, også sette opp en og en. Men sjekk security loggen deres, så ser dere alt og alle som prøver å logge seg på. Ellers er IIS loggen ett fint sted å lete.

Lenke til kommentar

Hei.

Webmail funker fint, og det samme gjør ad, brukeren blir ikke låst ute derfra.

Har hatt problemet selv om man har satt passordet til det brukeren alltid har hatt.

men skal prøve og se i IIS logg osv. som du nevner.

er exchange 2007 server.

Jeg er ikke noe god på det området men får titte litt og se hva jeg finner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...