Gå til innhold

Nytt skiutstyr! Trenger erfaringer


Anbefalte innlegg

Halla! Jeg skal kjøpe meg en del nytt skiutstyr, type nedover, og trenger noen erfaringer. Har kommet over Sweet Protection, et norsk merke som jeg ikke har så mye kjennskap til. Noen som har noen erfaringer rundt dette merke og kan komme med et par kjennetegn på hva de står for?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Halla! Jeg skal kjøpe meg en del nytt skiutstyr, type nedover, og trenger noen erfaringer. Har kommet over Sweet Protection, et norsk merke som jeg ikke har så mye kjennskap til. Noen som har noen erfaringer rundt dette merke og kan komme med et par kjennetegn på hva de står for?

 

hvordan "nedover" tenker du? Alpint, twintip eller kanskje litt offphist/frikjøring?

Lenke til kommentar

Twintip er da fort den mest alsidige skitypen du kan finne, dersom man ser bort fra offphist-kjøring, eller alpint konkuranse-kjøring (såklart).

 

Jeg har slalomski, merke volkl, men har knapt nok brukt disse etter jeg kjøpte meg Twintip-ski.

 

Jeg kjører to forskjellige twintip-par, og eneste forskjellen på dette er stivhenten, og hvor bindingen står hen på skien.

Jeg har et stivt par, med grei carving, her har jeg bindingene stillt lenger bak på skien, så disse skiene er utmerket for alpintkjøring.

 

Har og et mykt par, for park-kjøring, her er bindingene midtstilte og det er litt mindre carving på selve skien. Disse skiene er så alsidige, at man og lett kan bruke dem til slaom, så lenge det ikke er konkuransekjøring.

 

Begge Twintip-skiene mine er Atomic. Men her er det smak og behag som gjelder... :-) Stikk på G-maks, eller XXL el. Her kan du se litt på forskjellige ski.

 

Men personlig ville jeg ha valgt Twintip, fremfor slalom, med mindre du satser konkuranse. Proffe slalomski blir lett ødelagt om du skal kjøre dem i park etc.

 

Om du liker å kjøre pudder, finnes det og uendelige alternativer for ski. Det viktigste er her såklart at dem er breie. Om dem er stive eller ikke, er mere smak og behag. Offphist-skiene mine er ganske stive. Så de funker ikke så veldig bra på hopp, som mykere ski vil gjøre.

 

 

Når det kommer til klær så er det da smak og behag her også. Jeg har Norønna klær, og disse bruker jeg stort sett hele tiden (kjører mest pudder), til alt. Dette er gore-tex, så holder meg varm og tørr.

 

Når det kommer til støvler, er jeg storforbruker av Salomon Quest. Disse støvlene er de mest alsidige jeg har greid å finne hittil. Veldig bevegelige støvler, som fungerer på toppturer, i park, og vanlig i bakke.

 

Lykke til!

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...