Gå til innhold

Test: Canon EOS M


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heher. Ingen fare, vi jobber med å endre ting så vi skal kunne teste ting på kortere tid og kjappere etter lansering. I april står f.eks ting som X100S, x20, Coolpix A og D7100 på planen, among others. Før den tid har vi håp om å få ut tester som har ligget på vent en stund, som Pentax K-5II og Sony A99.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-U8ZiojSR

Sitat: "Forskjellen mellom JPG og RAW-bildefilene er ikke veldig store, faktisk har vi til tider vanskelig for å skille dem."

 

JPG rett fra kamera og RAW konvertert i ACR med default innstillinger?

Endret av Slettet-U8ZiojSR
Lenke til kommentar

Synes EOS M fremstår som et eneste stort gjesp. Jeg finner null innovasjon. mFT tilbyr mindra kamera med bedre bildekvalitet (DR), lynrask autofokus og skuddtakt, stabilisering i hus og stort objektivutvalg til omtrent samme pris. Tenker på for eksempel Olympus PEN E-PL5, som av en eller annen grunn ikke står oppført blant alternativene her. Også Sony NEX-6 dummer jo lett ut EOS M i en sammenlikning :)

Endret av 4K Ready
Lenke til kommentar

Smaken er som baken.

 

Jeg ville ha minst mulig kamera med best mulig bildekvalitet og jeg er nå en veldig fornøyd eier av EOS M. Har sett utallige tester av dette kamera før jeg handlet og samtlige mener at fokusen er et STORT problem. Det var faktisk så overveldende negativ omtale at jeg tvilte på om det gikk an å ta bilder av ting som beveger seg.

 

Jeg er glad jeg tok sjansen og kjøpte dette kameraet. Tommel opp fra meg :w00t:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Jeg har brukt en del tid siste uken på å lete etter et lite kamera til de anledningene jeg ikke orker å ta med speilrefleksen. Etter mye om og men har valget falt på et brukt Canon EOS M. Jeg var en liten periode innstilt på Sony NEX, men ombestemte meg etter å ha undersøkt objektivparken. For det første er de aller fleste NEX objektivene så store, at kamera og objektiv ikke passerer i "liten nok" kategorien. (Jeg vil helst kunne få plass i en lomme.) For det andre - og kanskje det viktigste, fremstår omtrent samtlige av objektivene som dårlige, særlig i forhold til skarphet utenfor senter, og tønnefortegning. De få objektivene som er laget til Canon EOS M har fått glitrende kritikker, til tross for at du får dem til en hyggelig pris.

 

Det er en svakhet med både denne testen, og for såvidt flertallet av testene jeg har lest av Sony NEX kamerane, at det ikke nevnes at det finnes få gode (og rimelige) objektiver til systemet.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...