Gå til innhold

Problemer med Steam...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men man får jo valg om offline mode når Steam ikke finner nett? Bare å vente litt og trykke offline.

 

Har Steam i gang nå forresten og også hatt det en stund, og ikke merket noe.

 

Når den bare står "Connecting Steam Account : XXXXXXXX" Så er det ikke så lett å komme offline heller :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skulle spille litt RAGE ista å må jo da inn i Steam, noe som ikke var så enkelt.. så jeg droppa det å tenkte teste nå igjen. Men kommer ikke inn, er det noe vedlikehold eller lignende? eller er det bare ikke jeg som kommer inn?

 

 

Hadde samme problemet tidligere i kveld. Det jeg gjorde var at jeg avinstallerte STEAM minst 5 - 6 ganger, men så så jeg at det lå en .old fil som var steam.exe, så forandret jeg den til steam.exe så kom jeg inn.

 

Har ikke peiling på hvorfor dette skjer..

 

Her er en tråd som handler om dette og:

http://steamcommunity.com/discussions/forum/1/846939615016891117/

Lenke til kommentar

Det er sant, er litt irriterende at de ikke har en avbryt-knapp på det der.

 

Jeg så en liten forklaring ang. Steam og offline modus i et kommentarfelt for en liten stund siden, men selv fant jeg ikke fram til filene (dvs winui.gcf, mulig jeg skulle slått på "vis skulte systemfiler" forresten) han beskrev, så jeg vet ikke hvor relevant det er. Og jeg har heller ikke testet å lage en steam.cfg fil med offline som beskrevet. Men her er kommentaren i alle fall, kanskje det hjelper deg:

 

 

Det er to ting som skjer med Steams offline modus.

 

Det første er at hver gang du starter steam så blir det gjort endringer på en fil som heter winui.gcf, og når du avslutter steam så blir denne filen endret tilbake.

 

Dersom du skrur av pcen uten å først avslutte steam så blir ikke denne filen endret tilbake til original, noe som gjør at offline modus ikke fungerer fordi steam må koble til servere og laste ned en kopi av den originale winui.gfc filen.

 

Så en grei regel kan være å kopiere winui.gfc filen (du finner den i steam mappen under c/ programmer) og dersom du skulle glemme å avslutte steam skikkelig og ikke har nett så er det bare å flytte en kopi av backupen inn i steam mappen og klikke ja på erstatt. Du må ikke koble til nett for å "enable offline modus", det er en myte oppstått på grunn av misforståelser rundt hvordan steam faktisk fungerer.

 

Den andre tingen som skjer er ganske enkelt at filen som inneholder dine user credentials "går ut på dato", dette er en veldig ugrei innretning valve har innført for å nærmest tvinge deg til å logge på nett i ny og ned for å fortsette å bruke steam. Men dersom det skulle skje og du er uten nett så er det bare å lage en ny tekstfil i notisblokk (aller helst notepad++ om du har det) med linjene:

 

BootStrapperInhibitAll=enable

ForceOfflineMode=enable

 

som du så lagrer som steam.cfg (cfg står for configuration file).

Det er dog varierende hvor ofte dette fungerer og ofte må du inn på steam.gui filen og implementere en "hook" slik at .cfg filen du laget blir startet opp av steam, men det er relativt enkelt å lage.

 

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...