Gå til innhold

Kalorier i fiskeboller i hvit saus


Gjest Slettet-lYlo5C

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-lYlo5C

Er det noen som vet sånn ca hvor mange kalorier det er i 1 fiskebolle, 2 poteter, litt karry og litt hvit saus? Jeg scannet hermentikkboksen og fikk opp at det er 118 kalorier i en porsjon fiskebolle(er det en eller flere boller?) Så lurer jeg på hvordan jeg skal vite hvor mange kalorier det var i sausen?

 

Sånn ca hvor mange kalorier tror dere alt ble til sammen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-lYlo5C

Ok, men om jeg tar at hele måltidet er ca 500 kalorier? er det for mye eller for lite?

Prøver å lage en oversikt over hva jeg får i meg skjønner du.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på en porsjon og 100g. Fiskebollene i seg selv er 50 kcal per 100g ut fra det som står på boksen jeg har i kjøkkenskapet. Jeg åpner i alle fall ikke boksen for å sjekke hvor mange boller det finnes i en boks, men man bergegner ca 200g per person, så porsjonsmålet er nok ganske nære.

 

Psilocybe treffer nok med poteter og totalen for et slikt måltid. Det er ikke veldig mye. Jeg antar 300-500 kcal for et normalt måltid. 250 for en liten porsjon. Om du kun skal kartlegge kosthold finnes det mange gode verktøy på nett som kalkulerer totalen for ethvert måltid.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

500 kcal for en middag er ikke så rare greiene...

Noe mer info om alder, kjønn, vekt? Regner med du har tenkt på vektnedgang siden du ser på kalorier?

Er jente, 16 år og veier omtrent 55 kilo. Har tenkt å gå ned i vekt ja

Lenke til kommentar

Er jente, 16 år og veier omtrent 55 kilo. Har tenkt å gå ned i vekt ja

 

Jeg tviler nok på at det da er hensiktsmessig for deg å gå ned i vekt. Er du over 165 høy er du faktisk undervektig som nå. Du er i grenseland under, ned til ca 150 cm på strømpelesten. Om du i tillegg trener, er det lite vits i å tenke på å gå ned i vekt, da kvitter du deg med muskelmasse. Jeg er overbevist om at du er fin som du er. Slanking? Tull, nyt livet! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Jeg tviler nok på at det da er hensiktsmessig for deg å gå ned i vekt. Er du over 165 høy er du faktisk undervektig som nå. Du er i grenseland under, ned til ca 150 cm på strømpelesten. Om du i tillegg trener, er det lite vits i å tenke på å gå ned i vekt, da kvitter du deg med muskelmasse. Jeg er overbevist om at du er fin som du er. Slanking? Tull, nyt livet! :)

Er ca 175 cm høy så er ikke feit heller, men ønsker å gå ned noen kilo alikevel. Gjør egentlig ingenting om jeg mister muskelmasse for min del. Dessuten så har jo kostholdet en del å si når man skal ned i vekt, så jeg ønsker å være klar over hvor mye kalorier ting jeg spiser inneholder.

 

 

Takk for linken, andreasn!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...