Gå til innhold

Allerede problemer med Altinn-innloggingen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei... dette var overraskende gitt!

Spytte inn milliarder på en serverpark i bodø (eller hvor i helgoland de er lokalisert), og tro at her skal det bli en "stabil, og rask løsning for e-brukere" når altinn hvert jaevla år har falt sammen... nei bøtte meg... nå har skatteetaten overgått seg selv igjen.

ah_picard_facepalm.jpg

Endret av Kenifyable
Lenke til kommentar

Har du logget inn i altinn og signert kontrakten også i ettertid?

Det gikk fint an å registrere seg og signere kontrakten innenfor samme innloggingssesjon, men du har rett i at det var en to-trinns prosess man måtte igjennom. Og det var nærmest ved en tilfeldighet at jeg oppdaget det med signeringen ... (Men jeg har ikke sjekket skatteoppgjøret ennå. Jeg får vel tilbake 5000,- i juni, som vanlig.)

 

Nei... dette var overraskende gitt!

Noe som ikke er overraskende er at folk med null kunnskap uttaler seg skråsikkert.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Dere lever uansett i steinalderen når dere ikke kommer inn pga kode på mobilen.

Dere kunne velge i en haug av innloggingsmuligheter så må dere absolutt velge den som har en tjeneste som er nede i?

 

BankID: Ikke mulig å bruke BankID på mobil. Kodebrikke hjemme. Dessuten var løsningen nede pga økt pågang. Ubrukelig.

MinID: SMS utsending fungerer ikke. Ubrukelig.

Altinn bruker: Må ha opprettet bruker i altinn systemet på forhånd. Ubrukelig.

BuyPass: Hvem pokker går rundt med BuyPass-kort+kortleser. Ubrukelig.

 

Husker ikke hvilke andre muligheter man hadde, men hadde man ikke tilgang til de fysiske identifiseringsmekanismene var det i praksis veldig vanskelig å logge inn.

 

Dessuten rev den økte pågangen på BankID ned BankID, også for diverse nettbanker, nok et tegn på at de forskjellige aktørene skalerer altfor dårlig!

 

/Espen

Endret av MrEspen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...