Gå til innhold

GoPRO Hero 3 BE vil ikke lade i USB-adapter


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har fått meg GoPro Hero 3 BE. Det er mest praktisk å lade denne gjennom en USB-adapter i stikkontakten, slik at ikke PC-en må stå på. Dette har imidlertid bydd på problemer. Kameraet må være skrudd på før jeg setter det til lading, for å ville lade seg opp. Løsningen så langt har vært å lade det litt i PC-en først (som fungerer greit), så skru det på, og til slutt plugge i USB-adapteren. Dette er tungvindt. Særlig om jeg ikke har med PC på tur.

 

Dersom batteriet er tomt og jeg plugger det i USB-adapteren, lyser det lille røde lyset bak, men skjermen foran vil ikke på.

 

Noen som har opplevd det samme?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen ladere fungerer fint og andre skaper problemer på mitt kamera. Noen ladere krever at kameraet er slått på når jeg plugger det i, ellers låser kameraet seg med rødt lys bak og jeg må ta ut batteriet og sette det inn igjen.

 

Nå bruker jeg laderen til en Samsung S II mobiltelefon og det fungerer helt fint. Så jeg vil anbefale at du prøver en annen lader.

Lenke til kommentar

Noen ladere fungerer fint og andre skaper problemer på mitt kamera. Noen ladere krever at kameraet er slått på når jeg plugger det i, ellers låser kameraet seg med rødt lys bak og jeg må ta ut batteriet og sette det inn igjen.

 

Nå bruker jeg laderen til en Samsung S II mobiltelefon og det fungerer helt fint. Så jeg vil anbefale at du prøver en annen lader.

 

Akkurat det samme skjer med mitt kamera. Må ta ut batteriet for å få det i gang igjen, noe som er ganske irriterende.

Lenke til kommentar

Kameraet skal være avslått når du lader det. Det røde lyset lyser så lenge det lader og slukker når oppladingen er fullført. LCD displayet skal være av når du lader.

 

Hvorfor? Du skal jo kunne bruke kameraet mens det lader.

 

Dessuten er det litt merkelig at det låser seg slik at batteriet må tas ut og inn igjen.

 

Enda merkeligere er det at kameraet kan stå til lading lenge (mens det lille røde lyset lyser), uten å bli ladet opp det grann.

Lenke til kommentar

Pass på at ikke alle USB-plugger leverer nok strøm - har USB-harddisker son har dobbel plugg på ledningen så man kan plugge den i to USB-plugger hvis den ene du plugger den i ikke gir nok strøm.

Du har nok funnet en lader som ikke gir nok strøm - løsning: ikke bruk den USB-laderen.

Bra svar! Vet du hvor mye strøm/effekt som er nødvendig for at det skal begynne å lade?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...