Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Startup feil, blue screen, pipelyder og windows spøkelse.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har seg slik at jeg satt å spilte, hvor pc'en min plutselig tok kvelden.

Da jeg prøvde å starte den opp igjen var det 1 lang og 2 korte pip, som jeg fant ut var et resultat av defekt skjermkort/bios finner ikke skjermkort.

 

Byttet skjermkortet idag med et nyere alternativ og pc'en fungerer som normalt frem til skrivebordet hvor det stod at jeg måtte starte pc'en på nytt.

Pc'en starter opp som normalt igjen og "Starting windows + logen som går sammen" så hører jeg 2 korte pip og får plutselig blue screen. Feilmelding: Atikmdag.sys

 

Fortsetter feilsøking selv, men nå er det ikke et eneste pip, men den starter opp og går "Starting windows - ferdig" så starter den prosessen med oppstart på nytt "Startup repair / start windows normaly" slik går den evige sirkel for øyeblikket.

 

Kom til en side hvor det stod "msi mainboard" alt er "status ok" så står det at cmos settings wrong, date/time not set"

 

På forhånd, takk for hjelp!

Endret av sambuca92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pc'en begynte plutselig å få blue screens igjen etter installering av drivere til skjermkortet ( det nye ) Har avinstallert alle drivere som hadde å gjøre med det gamle skjermkortet "Høyreklikk min datamaskin, behandle, enhetsbehandling, skjermadaptere og avinstallert det gamle, da dette ikke funket brukte jeg AMD sitt installerings program som fulgte med det nye skjermkortet til å avinstallere alt av skjerm drivere for så å legge inn på nytt. Blue screen kom etter dette. hjelp?

Endret av sambuca92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...