Gå til innhold

Glidelås på veske ødelagt - reklamasjon?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg kjøpte en manbag hos UTRO for i overkant av 1000 kr, ca. 8 måneder tilbake. For en ukes tid siden oppdaget jeg at glidelåsen plutselig var blitt ødelagt. Jeg har brukt den helt normalt og vært forsiktig. Har ikke gjort noe som kan ha forårsaket dette, så mitt spørsmål er da om jeg har reklamasjonsretten på min side. Glidelåsen er umulig å dra opp og litt av meningen med vesken forsvinner, etter mitt syn.

 

Noen som har opplevd dette før? Evt. kjenner godt til Forbrukerkjøpsloven og hvilke krav som må være oppfylt, frister, unntak osv.? Er det slik at etter 8 måneders bruk er dette noe jeg må regne med? Har søkt litt rundt på nettet og vært inne på Forbrukerrådet sine sider, men finner kun diffuse svar.

 

Håper noen kan hjelpe meg! På forhånd tusen takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har minst to års reklamasjonsrett på alt du kjøper, fem år om tingen er ment å vare vesentlig lenger enn to år. Du er med andre ord uansett innenfor reklamasjonsretten.

 

Så lenge det ikke er en selvforskyldt feil, eller en feil/slitasje som må forventes på en veske, så har du rett på å få feilen utbedret. Så lenge du har brukt den som foreskrevet, og med tanke på at en glidelås ikke uten videre skal bli så slitt at den ved vanlig bruk går i stykker etter åtte måneder, mener jeg du kan be om å få dette dekket på reklamasjon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...