Gå til innhold

[Løst] 7970 cf, Gtx 680 sli, Gtx titan eller Gtx 690


Kim'Ern

Anbefalte innlegg

Jeg trenger bare skjermkort til den nye pcen jeg bygger meg, men jeg lurer hva skal jeg skaffe meg. Jeg trenger en grafikk løsning som er problemløs men høy ytelse, jeg skal game i 2560x1600 og ønsker en average på ca 50-100fps

 

 

Jeg har hørt at når man har Crossfire eller SLI (to kjernet skjermkort som 690'en) så blir det problemer på noen spill med at sli eller crossfire ikke er støtta. Men jeg har hørt at det er små driver problemer med gtx titan også så What should i get?

 

Jeg har hørt at ares 2 er jo egen komponert av asus så det er de som har drivere, og det skal vistnok ikke gå så enormt bra jeg tenker på at de lager drivere som øker ytelse på mer mainstream spill istede for de normale side spilla jeg vet ikke hvordan jeg skal ordlegge meg men

 

 

Spillene jeg spiller mest, BF3, World Of Warcraft, Crysis 3 og Metro 2033, som sagt tidligere i probemstillingen min er jeg ønsker og ha 50-100fps med en oppløsning på 2560x1600 om det er mulig

 

Her er korta jeg tenkte på

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=759548 2 stykker da AMD

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=746578 2 stykker da NVIDIA

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751384 1 NVIDIA

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776076 1 NVIDIA

 

 

Jeg er da åpen for andre kort som er lignende enten 7970,gtx 680 titan eller 690 mitt budsjett er 12000kr

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i samme tvilen. Skal jeg kjøpe GTX 690, Titan, eller kanskje to 670ti? Jeg vakler mot titan dog. Skulle vært 1500 kroner billigere dog.

 

Tror nok det blir Titan til slutt, mest grunnet single GPU.

 

Hva skal du bruke for skjerm når du spiller?

Endret av Strukt
Lenke til kommentar

Gå for et Titan. Holder ikke det, så er det "bare" å kjøpe et ekstra.

 

Det er ikke noe mer problemer med Titan og SLI som noe annet skjermkort i SLI, men jo færre skjermkort jo større sjans for å ha best mulig utnyttelse og minst mulig problemer.

 

De fleste vil være veldig fornøyd med to Titan i SLI, men det er jo like greit å se om det holder med ett først.

Velger du å bestille to kort, og er uhedlig og ender opp med problemer, ja så har du jo MINST 14-dagers returrett uansett...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og angående minnemengde så trenger du ikke tenke på det overhode i dag.

1.5 GB holder for meg, og for kraftigere løsninger som GTX 690 og oppover etc. så holder 2-3 GB i laaange baner.

 

I ekstreme tilfeller hvor du sitter med tre slike 30", høyt AA-nivå, og i tunge spill som Crysis 3 så kan 6 GB kanskje lønne seg, og da ganske minimalt. Men da trenger du også minst 3-4 TITAN skjermkort for at GPUene skal holde tritt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og angående minnemengde så trenger du ikke tenke på det overhode i dag.

1.5 GB holder for meg, og for kraftigere løsninger som GTX 690 og oppover etc. så holder 2-3 GB i laaange baner.

 

I ekstreme tilfeller hvor du sitter med tre slike 30", høyt AA-nivå, og i tunge spill som Crysis 3 så kan 6 GB kanskje lønne seg, og da ganske minimalt. Men da trenger du også minst 3-4 TITAN skjermkort for at GPUene skal holde tritt.

Ja det blir nok ikke 3 1600p displays, bare en Dell u3011 eller en Dell u3014
Lenke til kommentar

Ingen av skjermene er gode til gaming, så ta den som gir best bildekvalitet.

Ja det er nå greit nok, men jeg vet ikke om noen andre merker som lager 30 tommere med 2560x1600 oppløsning.

 

Greit nok at det er maybe er bad latency på dem, men bildekvaliteten på dem skal være ganske god. Samt insynsvinkel og farge skal være ganske bra også.

 

Jeg gamer jo ikke competative på world of warcraft og bf3, bare funz så en 120hz 24 eller 27 tommer er vel ikke noe og ha for meg da

 

Men er det noen her som erfaring med Asus 27" LED PB278Q?

Endret av Kim'Ern
Lenke til kommentar

Ja det er nå greit nok men jeg vet ikke om noen andre merker som lager 30 tommere med 2560x1600 oppløsning, greit nok at det er maybe bad latency på dem men bildekvaliteten på dem skal være ganske gode insynsvinkel og farge ganske bra også og jeg gamer jo ikke competative på world of warcraft og bf3 bare funz så en 120hz 24 eller 27 tommer er vel ikke noe og ha for meg da

 

Men er det noen her som erfaring med Asus 27" LED PB278Q?

 

Ett tips, bruk punktum og komma, så slipper jeg å måtte lese teksten 3 ganger for å tyde den.

 

Er det 120/144hz asusskjermen du snakker om?

Lenke til kommentar

Sorry jeg skal skjerpe meg. Er ikke så flink med det, så lenge jeg ikke får karakter på det lenger :D

Men jeg tror det er 60 hz på den 1440p asusen, men mennesker kan jo ikke se mer en 30 hz/fps. Bedre flytt på 60hz/fps og enda bedre på 120hz/fps
Lenke til kommentar

Sorry jeg skal skjerpe meg. Er ikke så flink med det, så lenge jeg ikke får karakter på det lenger :D

 

Selv om du ikke gamer competetivt, så er det veldig behagelig å se på en 120/144hz skjerm.

 

Du kunne eventuelt kjøpt både en 120hz og en 1600p skjerm, prøvd begge også valgt hvilken du ville beholde.

Lenke til kommentar

Han trenger absolutt ikke 6gb vram for å spille i 1600p. 3gb holder i massevis, det samme burde også 2gb vram.

 

2gb Vram holder ikke for 1600p. i noen spill så holder det ikke for 1080p engang.

 

når det er sagt, så er TITAN det beste valget etter min mening.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

Finnes ikke noen 1440p skjermer som offisielt støtter 120 Hz. (uten modifikasjoner, kjøp fra korea, og litt annet som i bunn og grunn ikke blir så alt for mye bedre pga IPS-panel)

 

Dette fordi 1440p og 1600p skjermer kun har høykvalitets-paneler som da også betyr at de har en form for IPS-panel. Det er kun TN-panel som har rask nok responstid til at det vil være effektivt.

 

Så om du ønsker høy oppløsning OG høy flyt/bildeoppdateringer, så må du nesten kjøre på med flere 1080p-skjermer. Nedsiden er dog dårligere farger og kanter midt i bildet.

 

 

Men jeg tror det er 60 hz på den 1440p asusen, men mennesker kan jo ikke se mer en 30 hz/fps. Bedre flytt på 60hz/fps og enda bedre på 120hz/fps

Hvis ikke øyet oppfatter mer enn 30 Hz, hvordan har det seg da at du da kan oppdage bedre flyt ved 60 og 120 Hz? ;)

 

Svaret er selvsagt at øyet kan og vil oppfatte mer enn 30 Hz. A

 

t man kan venne seg til lavere er derimot sant, fordi hjernen klarer å sette det hele sammen slik at det blir oppfattet som en videostrøm, og ikke som mange enkeltstående bilder. Går d under 20 Hz så vil hjernen tro det er enkeltstående bilder og all flyt stopper opp. 30 Hz er nærmere "minimum" for at du skal få en form for flyt. 60 Hz og 120 Hz vil forbedre dette slik at hjernen ikke trenger å fylle inn så mange bilder i mellom, og oppfattes da som bedre flyt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...