Gå til innhold

Missile Command-rekord slått etter 31 år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for bra artikkel. Det bør legges til at det finnes flere ulike Missile Command rekorder. Her snakker vi om arkadeversjonen som kan spilles på to ulike settinger: turnering (uten bonusbyer) og marathon (med bonusbyer ved oppnådde 10,000 poeng). Tony temple fra UK har fortsatt rekorden på tournament setting med Roy Schildt på tredje plass. Det er klin umulig å komme opp i 80 mill uten å få noen bonusbyer underveis. Rekorden uten bonusbyer er på ca 4,5 mill som er meget imponerende. Mer om dette kan leses på www.twingalaxies.com Søk på Missile Command. Jeg er forøvrig en racer på Missile Command på Atari 8 bit MED joystick! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for bra artikkel. Det bør legges til at det finnes flere ulike Missile Command rekorder. Her snakker vi om arkadeversjonen som kan spilles på to ulike settinger: turnering (uten bonusbyer) og marathon (med bonusbyer ved oppnådde 10,000 poeng). Tony temple fra UK har fortsatt rekorden på tournament setting med Roy Schildt på tredje plass. Det er klin umulig å komme opp i 80 mill uten å få noen bonusbyer underveis. Rekorden uten bonusbyer er på ca 4,5 mill som er meget imponerende. Mer om dette kan leses på www.twingalaxies.com Søk på Missile Command. Jeg er forøvrig en racer på Missile Command på Atari 8 bit MED joystick! :-)

 

har du lagt ut noen youtube videos av missile command spillinga di?...

Lenke til kommentar

Er bare 15 år, og har aldri hørt om dette. Men jeg ELSKER bare ELSKER gamle spill :3 Noe jeg alltid spilte når jeg var liten, var Mario Kart 64, Zelda: Oot. Osv :D Har de gamle spillene på Wii'n ^^

 

Hehe, that's the spirit! :D Er nok ikke så mange av oss eldre som vil være enig i at N64-spill er så gamle, men jeg deler entusiasmen for gamle spill.:) Kan anbefale RetroGamer om du liker å lese om gamle spill, de koster litt over hundrelappen i import på Narvesen, men har du iPad kan du kjøpe dem for 36 kr per utgave, eller 169 kr for seks utgaver.:) Vel verdt pengene spør du meg. Jeg har oppdaget så mange spennende personligheter innen spillverdenen og så mange spill på den måten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo også stor uenighet hvorvidt man har spilt med "slow cursor" eller "fast cursor" setting. Dette styrer også hvor ofte man får bonus byer.

 

Det går på at Roy Shildt skal ha hatt rekorden på "slow cursor" mens de som har slått ham har spilt med "fast cursor". Men hele Twin Galaxies og alle aktører rundt dem er jo en farse. The King of Kong var en meget underholdende tittel å se i så måte.

Lenke til kommentar

Det er jo også stor uenighet hvorvidt man har spilt med "slow cursor" eller "fast cursor" setting. Dette styrer også hvor ofte man får bonus byer.Det går på at Roy Shildt skal ha hatt rekorden på "slow cursor" mens de som har slått ham har spilt med "fast cursor". Men hele Twin Galaxies og alle aktører rundt dem er jo en farse. The King of Kong var en meget underholdende tittel å se i så måte.

 

Litt overdramatisert dokumentar, selv om det nok stemmer at gutta fra TG kom på døra til Steve Wiebe for å sjekke at DK-maskina hans ikke var tukla med...crazy folk :)

 

Lite egentlig Chasing Ghost bedre, litt mer info og litt mindre drama.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Hehe, that's the spirit! inv_biggrin.gif Er nok ikke så mange av oss eldre som vil være enig i at N64-spill er så gamle, men jeg deler entusiasmen for gamle spill.smile.png Kan anbefale RetroGamer om du liker å lese om gamle spill, de koster litt over hundrelappen i import på Narvesen, men har du iPad kan du kjøpe dem for 36 kr per utgave, eller 169 kr for seks utgaver.smile.png Vel verdt pengene spør du meg. Jeg har oppdaget så mange spennende personligheter innen spillverdenen og så mange spill på den måten.

Dette er vel ganske så seint svar, men takk skal du ha! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...