Gå til innhold

Spioner stjal Telenor-sjefenes passord og e-post


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg tipper at PC-ene også inneholdt oppskrifter på hvordan svindle, trakassere og villede kunder, men dette er så vidt utbredt innen bransjen at det neppe kan kalles sensitiv informasjon.

Lenke til kommentar

Det høres ut som feil oppsatte PC-er, og at sikkerhetsavdelingen åpenbart ikke har gjort jobben sin. I et så stort firma som Telenor er vel problemet at det er nok folk til at ansvar bare flyr i alle retninger og ingen får skylda, så dette blir nok raskt dysset ned. :ph34r:

Det at sjefene vanligvis ikke har den ringeste anelse om hvordan man skal oppføre seg i den digitale hverdagen gjorde nok jobben lettere for "spionene".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tapt data?

 

I følge denne artikkelen har de kopier av data på avveie, det er nær sagt det motsatte av å tape data.

I følge artikkelen står det, som også er undertittelen, at det ikke er noen tvil om at de har tapt data. Er ikke det og tape data? ;)

 

Kopiering derimot ser jeg ingenting om i artikkelen.

Endret av Backpfeifengesicht
Lenke til kommentar

Jeg ser noe om kopiering i artikkelen: " Det er helt klart at de som står bak, fikk lastet ned stjålet informasjon. "

 

Å laste ned er synonymt med å kopiere. Da oppretter du normalt sett en kopi av data fra en kilde på en annen maskin enn den opprinnelig lå. Det går an å slette originalen etterpå, men det er altså ikke å laste ned.

 

Forresten lurer jeg på hvorfor Telenor-sjefene hadde stålet informasjon lagret på sine maskiner.

 

Jeg ser også sitatet at de har tapt data, ellers hadde det vært vanskelig for meg å stille spørsmålstegn med det. Han sier de har tapt data ved at data ble lastet ned. Det høres ikke riktig ut. Man taper data med at noen korrumperer dem og man ikke har noen sikkerhetskopi.

 

Man kan stjele informasjon [definisjonsspørsmål: datainnbrudd faller ikke juridisk under tyveri] og man kan tape informasjon, her virker det helt klart som om det er det første og ikke det siste som har skjedd.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...