Gå til innhold

Denne PC-en glir inn bak TV-en


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Absolutt et interessant segment, men hvorfor en snurredisk i en slik maskin? Kunne kanskje spart seg for BluRay også. Inn med SSD og litt mere ram.

 

- Hvor tykk er den? Får man plass på et veggmontert tv?

- Hvordan kommuniserer fjernkontroll? IR, RF, BT eller HDMI CEC?

- Hvordan slår man den av og på? Fjernkontroll eller lokal knapp?

Lenke til kommentar

Nei ikke noe for meg. Høy pris og merkelig konfig. HDD og BlueRay? Såå 2009.

 

SSD fremfor HDD hadde jo vært greit. Men igjen så er det mer plass på en snurredisk. Spørs hva som skal lagres lokalt.

 

Men Blueray er ille? Det er ikke noe vanlig bedre format tilgjengelig i dag. Ingen som streamer 50GB med data. Men igjen så valgte folk VHS fremfor de andre formatene. VHS hadde klart dårligst bildekvalitet, men de kunne ta opp en hel film på en kassett. Brukervennlighet vant desverre over kvalitet. Ser vel det samme med streaming vs fysiske medier nå...

 

Om jeg kunne lastet ned en tilsvarende fil som det Blueray gir så hadde jeg gjort det. Men da må jeg neste på piratbukta for å finne det, om i det hele tatt. Men som regel så er det komprimert ned til en femtedel, i "herlig" 1080p youtube kompresjonsgrums.

 

Personlig vil jeg heller ha noe som er mer tungvindt å bruke, men som gir bedre kvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

Interressant konsept forsåvidt, men å kalle den diskrét synes jeg er å ta i. I tillegg er prisen helt vanvittig, kan bygge noe selv for en tredjedel av prisen.

Lenke til kommentar

Absolutt et interessant segment, men hvorfor en snurredisk i en slik maskin? Kunne kanskje spart seg for BluRay også. Inn med SSD og litt mere ram.- Hvor tykk er den? Får man plass på et veggmontert tv?- Hvordan kommuniserer fjernkontroll? IR, RF, BT eller HDMI CEC?- Hvordan slår man den av og på? Fjernkontroll eller lokal knapp?

 

Mulig artikkelen har blitt redigert siden du skreiv, men den ene modellen har da både SSD og rikelig med ram? Eller trenger du mer?

 

Regner med den kan brukes som et noe kostbart veggfeste ja.

 

Jeg har aldri prøvd jeg, men tar det så lang tid å få igang en maskin etter dvale? Synes prisen allerede var stiv nok, og trengs det virkelig SSD?

 

Ifølge videoen bruker den: "gesture recognition for easy control using only your hands" -hva nå enn det vil si...

Lenke til kommentar

Men Blueray er ille? Det er ikke noe vanlig bedre format tilgjengelig i dag. Ingen som streamer 50GB med data.

 

Nei blueray er ikke ille, det er bare ikke veldig utbredt. De fleste jeg kjenner sitter på langt mer materiale i høy kvalitet enn BlueRay samlingen skulle tilsi......streaming er ok også i svært høy kvalitet sålenge det streames lokalt vet du.

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...