Gå til innhold

Ødelagt blits?


Gjest member-277163

Anbefalte innlegg

Gjest member-277163

Har en iPhone 4. Skulle ta et bilde med telefonen min med blits nå. På de første bildene jeg tok var halve bildet helt svart. Blitsen kan se helt vanlig ut når jeg tar bilder altså, men bildet blir halvt svart. Også begynte blitsen å blinke kort mange ganger, så det ble mange svarte striper på bildene. Den tok også bilder som var veldig overeksponerte, eller helt svarte.

 

Har hatt telefonen i 1.5 år, og har ingen skader. Har bare mistet den ned noen få ganger, og sist gang er en stund siden.

 

Noen som har opplevd noe lignende? :huh:

Endret av member-277163
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, Gnag-såret. Har du forsøkt å ta backup av telefonen og reinstallere den i første omgang? Prøv med det først.

 

Hvis problemet fortsatt vedvarer følg så neste stegene under.

 

1. Sjekk først om telefonen har noe væskeskader. Det skal ligge to synlige væske-indikatorer som skal være hvite. Det ligger en inni hodetelefon-pluggen og en mindre synlig for de fleste dypt inni docking-inngangen. Dersom du ser at en av dem har endret farge til svak rosa (eller rødt forsåvidt), så vil det si at telefonen er væskeskadet og garanti-service er da ikke gyldig lenger. Hvis fortsatt hvit farge så anbefaler jeg at du leverer produktet inn til forhandleren du har kjøpt den hos for garanti-reparasjon. Forsikre deg også om at det ikke finnes noe synlige slagskader på den før innsending (som hakkete kanter etc.) Uansett ønsker jeg at du samtidig klemmer litt på telefonen bak der blitzen/dioden sitter, se om lyset begynner å reagere. Hvis den reagerer så er det en god sjanse på at det er noe feil med kamera-delen.

 

2. Dersom væske-indikatorene har skiftet farge mot rødt vil det si at det ikke vil være noe problem for å åpne telefonen da garantien ikke lenger er gyldig. Dersom du ikke er veldig teknisk anbefaler jeg deg å levere inn telefonen til et verksted i nærheten av der du bor. Pr. i dag finnes det veldig mange verksted som har post-innlevering og det er bare å ta en google søk på "mobilverksted". Dersom du synes at du ikke har noe problemer med å åpne opp telefonen på egenhånd så kan du gå til iFixit sin hjemmeside for mer informasjon om hvordan dette gjøres.

 

 

Håper det var til hjelp

 

Mvh. Cha Siu Bao

Lenke til kommentar
Gjest member-277163

Snip

 

Hei! Takk for svar :) Har ikke hatt problemet i ettertid. Har funket som det skal. Men mulig jeg ser litt rosa i docking-inngangen. Men får bare se hva som skjer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...