Gå til innhold

Hvordan bli kvitt feilmelding for alltid


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oppgradere pc-en eller skru ned grafikken på spillet.

Skulle jeg ha oppgradert pc'en måtte jeg ha kjøpt enda et 680 kort, 690 eller titan..og jeg har ikke noe framerate problemer så grafikken er ikke problemet.

 

Vil bare bli kvitt feilmeldingen

Lenke til kommentar

Hm, hvilket spill spiller du og hvor mye ram har du? Den letteste måten å fikse det på er nok å re-installere windows.

 

Hvis ikke vil jeg anbefale å søke på feilmeldingen på engelsk og se etter løsninger.

 

 

 

Er alle drivere installert og av nyeste versjon?

BF3.

 

Ja har hvertfall den nyeste nvidia driveren og jeg har 16 gb ram klokket til høyeste minnefrekvens.

Lenke til kommentar

Dette er et klassisk problem, og har ingen rot i for dårlig maskinvare eller bug i OSet som kan fikses med reinstall. Det kan skje de fleste i visse spill. Sist gang det var diskusjon om hvordan man fjernet det her på forumet så ble det hintet til at aero kunne skape buggen.

 

Har personlig blitt en del bedre på min egen maskin, hvor det er lenge siden jeg har sett den, selv om det helt ut av det blå kan sprette opp etter jeg har spilt litt BF3.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Dette er et klassisk problem, og har ingen rot i for dårlig maskinvare eller bug i OSet som kan fikses med reinstall. Det kan skje de fleste i visse spill. Sist gang det var diskusjon om hvordan man fjernet det her på forumet så ble det hintet til at aero kunne skape buggen.

 

Har personlig blitt en del bedre på min egen maskin, hvor det er lenge siden jeg har sett den, selv om det helt ut av det blå kan sprette opp etter jeg har spilt litt BF3.

Ditto på den, men han skriver han får den hver gang som jo virker litt 'dypere'

Lenke til kommentar
Jeg har valgt behold fargoppsett og ikke vis meg denne meldingen igjen flere ganger men denne boksen popper opp når jeg spiller spill hele tiden uansett.

 

Hvordan kan jeg bli kvitt det for godt?

Den kommer bare opp igjen om du har restartet maskinen i mellomtiden, så enkleste måten er å ikke skru av maskinen. (ja, jeg har lett i evigheter etter en måte å bli kvitt den meldingen).

Lenke til kommentar

Fikk den før hvert 30 minutt, selv uten noen endring på noe som helst. Enten jeg valgte å ikke røre feilmeldingen eller om jeg valgte "ikke vis mld- på nytt".

 

Av en eller annen grunn så har det blitt bedre.. Mulig ALT+TAB mønsteret har endret seg, da kanskje dette kan utgjøre noe men.

Lenke til kommentar

Nice find. Til et årelangt problem så fant du det rimelig raskt. Disablet troubleshooting i action center nå, og får satse på at helelr ikke jeg får se feilmeldingen noen sinne.

 

Som regel stopper søket når jeg ikke klarer å finne de rette søkeordene. Denne gangen prøvde jeg "permanently disable aero warning" og fikk treff på første forsøk. jeg har sikkert brukt disable/remove og en haug andre søkeord før. Det var nok topic som satte meg på ideen.

Lenke til kommentar

Nice....

men for meg så gir ikke dette grunn til å sprette champisen. Sorry.

Det ligger et problem et eller annet sted.

denne løsning bare fjerner 'feilmeldingen'

Hva er feilen? Dette er vel strengt talt ikke noe mer enn at systemet feiltolker informasjonen den har, og tror du kjører på lav ytelse, når du strengt talt bare spillet et spill, og i spill så er det positivt at mesteparten av ressursene går til det. At du har dårlig ytelse på skrivebordet når du ikke engang er inne på skrivebordet spiller ingen rolle.

 

MEN! Er det ikke slik at Aero skal deaktiveres så raskt du starter opp en 3D-applikasjon som f. eks et spill, og kan det være rett og slett det faktum at Aero ikke deaktiveres, og dermed reagerer action-centeret med å tro at du fortsatt er i skrivebordet, og da får følgende beskjed om dårlig ytelse.

 

Jeg tror fortsatt ikke at dette er noe særlig problem, for ytelsen er god, og systemet glir godt, men det er kanskje et bittelitt problem at aero failer med å deaktivere seg. Eller er det noe helt annet?

Lenke til kommentar

Hva er feilen? Dette er vel strengt talt ikke noe mer enn at systemet feiltolker informasjonen den har, og tror du kjører på lav ytelse, når du strengt talt bare spillet et spill, og i spill så er det positivt at mesteparten av ressursene går til det. At du har dårlig ytelse på skrivebordet når du ikke engang er inne på skrivebordet spiller ingen rolle.

 

MEN! Er det ikke slik at Aero skal deaktiveres så raskt du starter opp en 3D-applikasjon som f. eks et spill, og kan det være rett og slett det faktum at Aero ikke deaktiveres, og dermed reagerer action-centeret med å tro at du fortsatt er i skrivebordet, og da får følgende beskjed om dårlig ytelse.

 

Jeg tror fortsatt ikke at dette er noe særlig problem, for ytelsen er god, og systemet glir godt, men det er kanskje et bittelitt problem at aero failer med å deaktivere seg. Eller er det noe helt annet?

Enig i det meste du skriver og derfor jeg satte det i klammer. Men som du selv skriver så feiltolker systemet infoen mest sannsynligvis. Ergo, etter mitt synspunkt en 'feil'.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...