Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Macbooken er ødelagt!


Anbefalte innlegg

Jeg fikk tilsendt ny macbook pro fra apple på ca. samme tid i fjor, og har hele tiden hatt på følelsen av at noe er galt. Jeg har alltid hørt en lyd som om noe er løst og "skrangler" inni maskinen. Maskinen har fungert bra selv om denne lyden har vært der hele tiden, men i slutten av januar begynte det å skje ting.

 

Jeg sitter som regel stille med maskinen min, og behandler den meget pent, men den begynte helt tilfeldig i slutten av januar å låse seg og lage "beep beep" lyder. Eneste som hjelper er å skru den av med knappen.

Problemet har kommet ofte. Først trodde jeg den begynte slik pga. bevegelse. At jeg satte den fra meg, snudde på den etc, men det kan skje selv om jeg ikke rører den.

 

De siste 2 ukene har det ikke skjedd, men i dag skjedde det noe helt nytt. Bildet på skjermen ble ødelagt og blinket (*vedlegg, bilde). Jeg tok bilde for å vise hvis jeg kan levere den inn.

 

Problemet mitt er ikke hva som gjør det, men om jeg i det hele tatt får fikset den.

Jeg har fått noen til å studere den, og vi kom frem til at maskinen har en slagskade, altså at skjermen bøyer seg litt ned på ene siden når maskinen er lukket.

 

Jeg kan ikke bevise at jeg ikke har gjort noe annet enn å fortelle at den har oppført seg merkelig og treg hele tiden, og ihvertfall i det siste!

 

Hva gjør jeg egentlig?

post-296505-0-86319100-1363541598_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er egentlig bare å sende den på reparasjon og prøve å se om det går på garantien. Det behøver ikke å være at den mulige slagskaden er problemet. Skal gå fint å si ifra når du leverer den at hvis det ikke blir dekt av garantien så vil du ha et prisanslag så du kan vurdere om det er verdt det. Hvis det koster for mye så bare ber du om å få den sendt tilbake.

 

Jeg har ikke veldig mye peiling på Mac, men for meg så ser det ut som et defekt/ødelagt skjermkort eller et problem med koblingen mellom skjermkort og skjerm. Jeg har altså sett denne feilen før hvor det ikke har vært kundens feil og det har blitt dekt av garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...