Gå til innhold

[Løst] NAD 216 THX og Pioneer VSK-421


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er ganske amatør innenfor stereo og kobling av anlegg. Jeg håper det er noen her som kan hjelpe meg med det jeg ønsker og oppnå.

Det jeg har nå er:

2x CV VE15 front

små billig phillips fra elkjøp center og bak

Pioneer VSK-421 (som jeg bruker nå til surround)

NAD 216 THX (ikke i bruk nå)

 

Det jeg ønsker hjelp med er hvordan jeg kan koble disse sammen og få litt bedre lyd når jeg spiller musikk med stereo funksjon på forsterkeren. Og også få bedre lyd når jeg ser på film, jeg har et lite problem med ar stemmene er så veldig lave i forhold til resten (fult klar over at det kan ha noe med størrelses forskjell på høyttalerene :p)

Jeg lurer også på om noen kan svare meg på hvorfor jeg får så dårlig stemme lyd når jeg ser på film og har stilt forsterkeren på dolby digital surround. Er det bare på grunn av at jeg har såpass liten center høyttaler eller kan jeg få gjort noe med det?

post-296504-0-81648900-1363540570_thumb.jpg

post-296504-0-04822200-1363540581_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan ikke koble disse sammen da din Pioneer mangler pre out til front høyttalere ;)

 

Og det med at stemmene er lave er pga av senteren da det er den som spiller stemmer, prøv å øk volumet på bare senteren å se om det blir bedre da.

Endret av MhMh
Lenke til kommentar

Kjører du surround eller noe, eller kjører du ren stereo?

Edit, så at du kjører stereo.

 

Skal du ha NAD da også så må du kjøpe en slik: http://www.hifiklubben.no/produkter/hjemmekino/receivere/nad_t748_hjemmekinoreceiver.htm

Billigste reciever fra NAD.

 

Ellers har du denne som er den billigste recieveren med pre out som ligger ute på markedet nå som jeg vet.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=751381

Endret av MhMh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...