Gå til innhold

understrektede ord på nettsiden er rekalme


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå driver jeg å scanner pc ( disk c) .

etter 25 minutter er det funnet 4 mistenkelige objekter

 

derimot har jeg også oppdaget jeg ikke kan legge inn kommentarer på artiklene hos hardware

valget er borteopdate :etter at pcen ble omstartet ( antimalvare krevde det) og lit krangling fra firefox så ser det ut til jeg har mistet muligheten til kommentere direkte på artikkel sidene i tillegg har jeg miste endel muligheter når jeg skal legge skrive innlegg

 

opdatering

etter at jeg hadde tilbakestil firefox som med førte en del akstera etterarbeid for å få tileggen på plass så ser det ut til at netsidene virker som de skal

 

derimot er jeg litt usikekr på om ordlisten fungerer

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Nå driver jeg å scanner pc ( disk c) .

etter 25 minutter er det funnet 4 mistenkelige objekter

 

 

 

Hai,

 

det høres jo sånn ut at det er malware som er årsaken til dine problemer. Kan du poste loggen av scan med malwarebytes så jeg kan se hva som ble funnet. Hvis du åpner malwarebytes er det en egen option der som heter: Logs

Lenke til kommentar

nå ser det ut som jeg er kvit alt av dette

Derimot så vet jeg ikke helt om ordlisten fingere lenger , så det kan hende at det blir mange filskrevne ord fra nå av

 

Programmet fant mange mistekeligheter.

men det virker som det største problemt forsvant da jeg tilbakesatilte firefox .

Da forsvant alle tilegsprogrammene

 

 

Malwarebytes Anti-Malware 1.70.0.1100

www.malwarebytes.org

Databaseversjon: v2013.03.18.11

Windows 7 Service Pack 1 x64 NTFS

Internet Explorer 10.0.9200.16521

xxx :: xxx-PC [administrator]

18.03.2013 18:27:14

mbam-log-2013-03-18 (18-27-14).txt

Skanntype: Full skann (C:\|)

Aktiverte skanningsinnstillinger: Minne | Oppstart | Register | Filsystem | Heuristikk/Ekstra | Heuristikk/Shuriken | PUP | PUM

Deaktiverte skanninnstillinger: P2P

Objekter skannet: 586142

Tid tilbakelagt: 2 time®, 12 minutt(er), 59 sekund(er)

Minneprosesser oppdaget: 0

(Ingen skadelige objekter funnet)

Minnemoduler oppdaget: 0

(Ingen skadelige objekter funnet)

Registernøkler oppdaget: 13

HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{56256A51-B582-467e-B8D4-7786EDA79AE0} (Trojan.Vundo) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\SearchScopes\{56256A51-B582-467e-B8D4-7786EDA79AE0} (Trojan.Vundo) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKCR\CLSID\{00A6FAF1-072E-44cf-8957-5838F569A31D} (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{00A6FAF1-072E-44CF-8957-5838F569A31D} (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{00A6FAF1-072E-44CF-8957-5838F569A31D} (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKCR\CLSID\{07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKCR\TypeLib\{07B18EA0-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKCR\Interface\{07B18EAA-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\MyWebSearch bar Uninstall (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Settings\{07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

HKCU\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Ext\Stats\{07B18EA1-A523-4961-B6BB-170DE4475CCA} (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

Registerverdier oppdaget: 0

(Ingen skadelige objekter funnet)

Registerfiler oppdaget: 0

(Ingen skadelige objekter funnet)

Mapper oppdaget: 0

(Ingen skadelige objekter funnet)

Filer oppdaget 9

C:\Users\xxx\Downloads\Atiman_Uninstaller_v.6.0.0(1).exe (PUP.Adware.Agent) -> Ingen tiltak tatt.

C:\Users\xxxx\Downloads\Atiman_Uninstaller_v.6.0.0.exe (PUP.Adware.Agent) -> Ingen tiltak tatt.

C:\Program Files (x86)\7art\3D Alien Clock\single_mesh_amt.dll (Trojan.Agent.PS) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

C:\Program Files (x86)\Microsoft.NET\SDK\v1.1\QuickStart\howto\samples\xml\xmlnamespace\cp\XmlNameSpace.exe (Adware.StatBlaster) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

C:\Windows\3D Alien Clock.scr (Rogue.FakeMSE) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

C:\Windows\System32\f3PSSavr.scr (Trojan.Agent) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

C:\Windows\SysWOW64\f3PSSavr.scr (Trojan.Agent) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

C:\Program Files (x86)\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSSRCAS.DLL (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

C:\Program Files (x86)\MyWebSearch\bar\1.bin\MWSBAR.DLL (Trojan.BHO) -> Satt i karantene og slettet vellykket.

(klar)

 

 

 

Logen er anumosert

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

nå ser det ut som jeg er kvit alt av dette

 

 

 

Du har/ har hatt en alvorlig malware infeksjon. Blant det som ble funnet er:

http://www.symantec....-112111-3912-99

 

og

 

C:\Program Files (x86)\7art\3D Alien Clock\single_mesh_amt.dll (Trojan.Agent.PS)

 

som er en passord spion.

 

Har du en fungerende Antivirusprogram installert på PCen?

 

Min abefaling:

http://www.bitdefend...tions/free.html

Endret av TheGenius
Lenke til kommentar
Holder det ikke mend malvarebytes anti malvare som også har en scane muligheter ?
Din browser hadde en såkalt MyWebSearch Infektion. http://malware.wikia.com/wiki/MyWebSearch Dette er en kjent adware program som installerer oftest hundrevis av filer og registrynøkler. Den installerer også flere BHO (Browser Helper Objects) i browsern som kan ha spionfunksjoner. Malwarebytes har fjernet det groweste men det er nok en del igjen. adwcleaner vil fjerne resten. Endret av TheGenius
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...