Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Privatist eksamen - Fryktelig strengt lovforslag på forbredelsestid?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg fikk høre at forberedelsestiden for muntlig privatisteksamen skal endres.I motsetning til idag skal man kun få 30/60 min forberedelsestid før eksamen. Idag får man jo vite tema allerede to dager før eksamen, mens i fremtiden vil man vite det 30/60 min før eksamen ...

 

Det er jo egentlig dumt da. Jeg frykter at det blir ekstremt vannskelig, i tillegg til at privatisteksamen kan bli dyrere. (http://www.osloby.no...---7119513.html)

Endret av ZPAS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan hende det er anderledes i Oslo. Men i Hordaland (Bergen) var det kun 20 min eller 30 min (husker ikke) forberedelsestid for 30 min muntlig eksamen. Dvs at vi fikk oppgave 20-30 min før vi skulle inn til 30 min presentasjon og utspørring. Kommunikasjon var ikke tillatt i forberedelsestiden. Dette var i 2011, privatist eksamen. Var ikke lett, men kan du stoffet er det greit.

Lenke til kommentar

Kan hende det er anderledes i Oslo. Men i Hordaland (Bergen) var det kun 20 min eller 30 min (husker ikke) forberedelsestid for 30 min muntlig eksamen. Dvs at vi fikk oppgave 20-30 min før vi skulle inn til 30 min presentasjon og utspørring. Kommunikasjon var ikke tillatt i forberedelsestiden. Dette var i 2011, privatist eksamen. Var ikke lett, men kan du stoffet er det greit.

Det ser ut som det ikke blir lett å få 6 nå ... :/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-3t93k9

De vurderer det du sier utifra tiden du har på deg. Du skal kunne litt om alt, og ha god forståelse av stoffet.(dvs. for å være forberedt på uansett tema du får på eksamensdagen) Er sånn at man får vite fag noen(?) dager før, også får du vite konkret hva du skal snakke om 20-40 minutter før.

Da har man de dagene til å skrive ned stikkord, lese gjennom årets notater osv. Ikke lett å få 6 uansett håper jeg, det er seks forskjellige karakterer av en grunn.

Endret av Slettet-3t93k9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...