Gå til innhold

[Løst] problemer med eierskap på harddisk


Anbefalte innlegg

Har idag kjøpt meg en ny WD-1TB intern harddisk hos Elkjøp, og får beskjed om at jeg ikke får tilgang grunnet at jeg ikke er eier av harddisken.

 

Har googlet litt rundt og funnet ut av hvordan jeg skal skifte eier, men da jeg skal forsøke å skifte eier får jeg bare beskjed om at jeg ikke har tilgang ( altså tilgang til å utføre skifte av eier).

 

til informasjon kjører jeg Windows 7 64bit om det skulle ha noe å si :)

 

Tusen takk på forhånd til de som kan hjelpe meg med problemet <3

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor (i hvilken operasjon) får du den meldingen?

Hva har du gjort med disken? Initialisert - laget partisjon - formatert?

 

høyreklikker på disken---> Egenskaper---> sikkerhet--->Avansert. Da har jeg kommet til mappen/menyen som har 4 tabs: [tillatelser] - [overvåking] - [eier] - [gjeldene tillatelser].

her har jeg prøvd på alle og gjøre en endring.

 

prøvd å bytte fra Gjeldene Eier: "kan ikke vise eier" til meg under alle 4 tabsene/temaene, men ender bare opp med beskjeden med fane overskrift: "Windows sikkerhet": kan ikke sette ny eier på lokal disk (:Q) Ingen tilgang..

 

Takk for raskt svar :)

 

Har forresten ikke gjort annet enn å koble disken til pc'en (hverken formatert, laget partisjon eller gjort noen form for instalasjon)

Lenke til kommentar

ja der var løsningen! Er første gang jeg er borti en disk som må initialiseres og partiseres før bruk, men utifra hva du skriver er dette kanskje ikke så uvanlig :) Fikk med en gang tilgang til disken (fikk ikke utforsket den istad).

 

Tusen hjertelig takk for rask hjelp og ny lærdom! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...