Gå til innhold

John Obi Mikel - den mest undervurderte spilleren i verden?


Emils.

Anbefalte innlegg

Mange påstår at det Mikel gjør er å stå og slå støttepasninger i en hel kamp. At han oftest er en "begrenset" og ikke-viktig spiller. Nå synes jeg, som ser på Chelsea kampene, at Mikel faktisk er en fantastisk spiller og Mikel sine arbeidsoppgaver er utrolig vanskelige å utføre på lik linje. Man ser stor forskjell på Chelsea med og uten Mikel, derfor er det vanskelig å skjønne at noen klarer å kalle en slik spiller for ikke viktig og begrenset.

 

Hva mener dere andre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Han var jo ikke god nok for Lyn engang.

 

Som igjen beviser hvilken inkompetanse som gjorde at den klubben gikk konkurs. Når du har en spiller i stallen som er god nok til å være på et lag som vinner CL, PL og FA cup så er du skakk kjørt i hodet.

 

Latias: Helt enig. Det er nærmest umulig å få godt med skryt med mindre man spiller spiss.

Lenke til kommentar

Mange påstår at det Mikel gjør er å stå og slå støttepasninger i en hel kamp.

Leste tilfeldigvis i går at 34 % av pasningene hans er bakoverpasninger, men for å være ærlig skjønner jeg ikke hvorfor det blir lagt så mye vekt på pasningsspillet til spillertyper som Mikel. Det viktigste er at de treffer på pasningene, og Mikel har 90 % pass accuracy i PL.

Lenke til kommentar

Jo, men Mikel er ikke den kreative personen. Jobben hans er ikke å strø nydelige baller til angriperne.

Jeg er forresten enig med deg. Jobben hans er å ta det sikre og enkle valget, og det gjør at han er en fantastisk DM. 90 % pass accuracy er meget bra i mine øyne for en "ryddegutt".

Lenke til kommentar

Tror alle lag med et velfungerende midtbaneanker anser spilleren som undervurdert. Lucas (først og fremst før skaden) og Sandro for eksempel. Grunnen til dette er vel at de gjør en lite glamorøs jobb som stort sett bare blir lagt merke til av de som ser dem i hver eneste kamp.

Lenke til kommentar

F.eks. så skriver Hargo at han er begrenset. Flere på twitter, gjennom tid, har også kalt Mikel ved samme ord. Jeg er ute etter en begrunnelse fra de som har dette synspunktet.

Begrenset i den forstand at han ikke er noen trussel offensivt i det hele tatt. Rollen hans er selvsagt å være defensivt god, men det finnes jo spillere som er gode på både det og kan komme med bidrag offensivt. For eksempel Dembele og Carrick, som i mine øyne er mye bedre spillere.

 

Et lag som Chelsea, som i det meste av sine kamper, ønsker å styre spillet, synes jeg ikke Mikel er særlig nyttig å ha, i forhold til en bedre spiller. Det er klart at han er verdifull i kamper mot større lag og ute i Europa, men det er aldri noe ved Mikel som får meg til å tenke "wow, han er god!".

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...