Gå til innhold

Spørsmål angående narkotika


Anbefalte innlegg

Satser på jeg kan poste her.

 

Jjeg tror en kompis av meg røyker hasj og kjøper av forskjellige folk. Jeg lurte på, hvis han satt på med meg i bilen å vi tilfeldigvis ble stoppet av politiet å sjekket, ville jeg blitt straffet selv om jeg ikke visste om det?

Kjørte han til noen kompiser engang hvor han var innom i 5 min, tror nemmelig han var å kjøpte da men er ikke sikker. Hva om politiet hadde dukket opp da mens jeg stod å venta på han?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har plikt til å melde i fra dersom det foregår noe straffbart.

 

I hvilken lov står dette?

 

Meg bekjent er det kun "alvorlige straffbare kriminelle forhold" dette gjelder. Hasjbesittelse er forenklet forelegg tror jeg.

 

Satser på jeg kan poste her.

 

Jjeg tror en kompis av meg røyker hasj og kjøper av forskjellige folk. Jeg lurte på, hvis han satt på med meg i bilen å vi tilfeldigvis ble stoppet av politiet å sjekket, ville jeg blitt straffet selv om jeg ikke visste om det?

Kjørte han til noen kompiser engang hvor han var innom i 5 min, tror nemmelig han var å kjøpte da men er ikke sikker. Hva om politiet hadde dukket opp da mens jeg stod å venta på han?

 

Du kan ikke straffes med mindre du medvirker på en eller annen måte og den medvirkningen må de bevise. Uansett er besittelse av små mengder hasj som sagt forenklet forelegg. Men om han røyker i bilen kan du bli tauet inn for blodprøve.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er dette en god kompis?

 

Viss det er det kan du jo bare spørre han rett ut: "Røyker du hasj?"

 

Er du ukomfortabel med at han kjøper når du er med kan du jo bare si det?

Takk for alle svar, klarerte endel opp.

Ja skal gjøre det, problemet er bare at vi ofte er ute å kjører så sier han plutselig: sving innom her skal bare ha et par ord etc.

Lenke til kommentar

Jeg har selv blitt tatt med en brukerdose hasj av politiet, samt blitt tatt i fersk gjerning mens jeg har røyket en joint. Politiet tok hasjen min, ca 2 gram, og sa at jeg burde holde meg hjemme med slikt tull. Jeg ble fersket når jeg røykte en joint utenfor ett utested i Lillestrøm og det eneste politiet ba meg gjøre var å stumpe jointen, jeg gjorde dette også ba de meg ikke gjøre slikt åpent.

 

Dette er mine to erfaringer med politiet i mine yngre år når jeg røyket hasj. Selvfølgelig er det individuelt hva politiet velger å gjøre, men tror nok ikke man blir straffet med mindre man distribuerer selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...