Gå til innhold

Karmaloop... toll og mva


Anbefalte innlegg

Hei

Trenger et veldig sjapt svar >P

Jeg skal bestille fra www. karmaloop. com og lurte på noe

1. Jeg har lest at utlandske nettsider som "samarbeider" (håper du forstår hva jeg mener) med Norge, sipper vi å betale toll/mva på. Er det sant eller usant?

 

2. Hvis jeg bestiller derifra kommer det noen gebyrer fra DHL( DHL brukes som transport metode) og vil jeg få pakken av dem på døra eller brukes posten?

 

3. Når jeg bestiller så står det tax = 0, blir det null toll penger på klær også da? (får samme pris på klær og sko)

 

Har tenkt å bestille sko, men kan noen OGSÅ forklare reglene for klær?

 

Noen som har erfaringer? Trenger veldig rask hjelp, da jeg skal reise om 1 mnd tid og trenger nye sko og klær

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Customs and Duties

All applicable custom fees, taxes and duties are the sole responsibility of the customer. Custom authorities require that we state the value of your order directly on your package this price is calculated by the retail cost. It is at the sole discretion of custom agents to release your package. Note, in rare occasions custom agents may delay delivery of some packages. For more information on customs and duties charges, please contact your local customs office.

http://streetwear.karmaloop.com/klcontent/help/international-shipping-policy

 

De aller fleste (om ikke alle) fraktselskaper tar et fortollingsgebyr for papirarbeidet de gjør. Om du får på døren eller det blir levert av posten/andre budfirmaer avhenger av hvilken leveringsmetode du har valgt og om DHL leverer selv i det området, eller outsourcer.

 

I tillegg er denne tråden grei: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1152559

Lenke til kommentar

Nå kom skoene jeg bestilte...

Skal ikke sko være tollfritt?

Totalt ble det 66 dollar inkl. frakt... (Jeg fikk rabatt- orginal prisen var 75 dollar elns)

Ser de ikke på rabatten når de tar MVA?

Jeg fikk

Pris for fortolling = 129,-

Utlagt MVA= 136

Totalt: 265

 

Skal det ikke være tollfritt? eller hva er forskjell på fortolling og toll?

Lenke til kommentar

For varer med en verdi over 200 NOK regnes også fraktprisen med.

De går etter verdien på pakken, så avhenger av hva Karmaloop skrev på. Den har ihvertfall blitt merket med en total verdi på rundt 550 kroner.

 

Og jo, sko er tollfritt. Du må derimot betale 25% merverdiavgift, som er det du har betalt 136 kr for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...