Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Da er jeg her igjen og fokuset for øyeblikket er å få sikret databasene jeg har siden de er det absolutt viktigste her.

 

Har ordnet det slik at man kan registrere inn sin stemme slik at informasjonen rundt den personen blir lagret i en database. Skulle det skje at jeg sletter en person i denne databasen, så blir den automatisk lagret i en backup database før den kolonnen i databasen blir slettet grunnet sikkerhet.

 

Har kodet opp en side der jeg selv har full kontroll over databasene jeg har der jeg kan kontrollere alle som har kommet inn, der jeg har muligheten til å merke de gyldig slik at de blir registrert i neste database der kun de gyldige blir lagret, det vil si reêle personer.

 

Med tanke på den siden jeg har laget hvor jeg har full kontroll på databasene, er det trygt å legge denne ut på serveren? Bruker selv kun localhost når jeg bruker den for å sørge for at ingen andre har tilgang til den.

 

Jeg ønsker bare å vite hva jeg burde gjøre for å være 99,9% sikker på at ingen klarer å få tilgang til databasene. Vet at det er mange forskjellige ting jeg må passe meg for, som f.eks sql-injection og håper noen kan komme med forskjellige forslag som er med å beskytter databasen.

 

Har nok kun brukt htmlspecialchars for å fjerne kodemulighetene så langt, så bare fyll på med sikkerhetsdetaljer, hehe... ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

htmlspecialchars er feil vei å beskytte seg mot SQL-injections. Dette brukes mer for å hindre at folk leger inn javascript og HTML-koder inn i databasen din som blir sendt ut til alle brukerene. (tenk hvis de kunne lagt inn ondsinnet Javascript inn i Databasen som da ble kjørt på alle brukerene dine sine maskiner).

 

Rett og slett, bruk riktig måte å kjøre spørringene på så er du trygg for SQL-injections. PDO er det jeg vil anbefale deg å bruke.

Endret av etse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...