Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

Samsung Galaxy S IV

 

http://youtu.be/2LHv1FPd1Ec

 

Spesifikasjoner:

Størrelse: 69,8 x 136,6 x 7,9 mm

Vekt: 130 gram

Skjerm: 5 tommer, 1920 x 1080 Super AMOLED

Prosessor: 1,9 GHz firekjerners Snapdragon 600 eller Exynos 5 Octa 5410, 8 kjerner (4x Cortex A15 @1,8 GHz, 4x Cortex A7 @1,2 GHz. PowerVR SGX 544MP grafikkprosessor.

Operativsystem: Android 4.2.2 Jelly Bean

Teknologi: HSPA+ 42 Mbps, LTE, Wi-Fi 802.11a/b/g/n

Kamera: 13 megapiksler, 2 megapiksler front

Minne: 16/32*/64* GB, støtte for minnekort. 2 GB RAM. *Kommer ikke til Norge

Batteri: 2600 mAh batteri

Pris og tilgjengelighet: ca. april/mai. Pris ukjent.

Hentet fra denne linken

 

 

Forskjell fra S3:

2im12t0.jpg

- 5" 1080p Super AMOLED / 4,8" 720p Super AMOLED

- 13mpix kamera / 8mpix kamera

- 130g / 137g

- 7.9mm / 8,6 mm

- 69,8mm / 70,6mm (smalere tross større skjerm!)

- 2600mAh batteri / 2100mAh batteri

- Gorilla glass 3 / Gorilla glass 2

- Tynnere rammer

- Mindre kurver,

- 8Core CPU!

- Lagringsplass opptil 128GB!, (kun 16+minnekort i Norge)

- Totalt sett bedre utnyttelse av skjerm kontra fysisk størrelse.

- Ellers er det funksjoner som gjør at den blir en del mer innovativ enn konkurrentene.

 

http://youtu.be/pHqZQ7NgDSo

 

Se hele presentasjonen:

 

 

 

 

 

Litt mer om skjermforbedringene:

post-227811-0-53426100-1363311784_thumb.jpg post-227811-0-88254100-1363311355_thumb.jpg

 

 

Kamera og lys:

post-227811-0-98217400-1363420705_thumb.jpg post-227811-0-96447400-1363311559_thumb.jpg

Se kvaliteten!

 

 

Batteritest:

gsmarena_003.jpg

Se mer her

 

Ramme- og skjermstørrelse målt mot et par konkurrenter:

post-227811-0-29397600-1363655238_thumb.jpg post-227811-0-04117900-1363655244_thumb.jpg post-227811-0-12862000-1363655250_thumb.jpg

__ S4 vs Luima 920 __ S4 vs iPhone 5 ____ S4 vs HTC One

 

 

Første gode test er ute:

http://www.gsmarena....-review-910.php

 

Endringer er underveis! (filmer, tester etc. vil komme)

Endret av Open-Source
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker den veldig godt! Har blitt mer og mer glad i mobiler med lite "luft" på siden, og da er det fint å se at skjermen er så godt strekt ut. I tillegg er jeg positiv til et litt mer "firkantet" design, jeg mislikte sterkt S3 grunnet de runde kantene, derfor gikk jeg for Note 2.

 

Helt enig. Der er godt å se hvor mye tynnere rammen har blitt. Se på videoen, forskjellen er enorm. S4 ser mer voksen og moden ut. Blir spennende å se Full HD 5" SAMOLED i aksjon. Foreløpig er det bare skryt.

Lenke til kommentar

Noen som har noe mer info/meninger om:

Helsetilbehør

Samsung sa flere ganger under pressekonferansen at S4 skulle være mobiltelefonen som var en "Life Companion". De går så langt som å si at S4 skal hjelpe deg med å forbedre livskvaliteten, og introduserte et verktøy som heter S Health. Her får du treningsdagbok og matdagbok, samt at du får en rekke ulike typer tilbehør til telefonen. Du får blant annet en badevekt som heter Samsung Body Scale, som kommuniserer med telefonen, og med Samsung S-band rundt håndleddet vil telefonen sørge for å vekke deg når du er i riktig REM-syklus. Til sist er det også et pulsbelte som du kan bruke under trening, samt mulighet for både blodsukker- og blodtrykksmåler.

Hva kan egentlig gjøres her? Og trenger man tileggs ting som ekstern målere osv?

 

IR

Er det inkludert en IR sender som vil fungere med / som en vanlig IR fjernkontroll? Til stereoanlegg osv?

 

4G / LTE

Litt synd at vi ikke får den 8kjerne CPU saken med 4G / LTE i Norge. Ja vet at dem ikke lager med 4G / LTE på 8kjerne CPU SGS4, men vil hatt det for det :-)

 

16/32/64Gb minne

Hvilke versjon av 16/32/64Gb minne vil vi få i Norge?

På SGS3 så var det snakk om tilsvarende versjoner, men har ikke sett noe til dem før nå i slutten(SGS3 med 4G)

Lenke til kommentar

Dette er meget intresangt:

S4 har fått en rekke sensorer innebygd, inkludert barometer, temperatur, luftfuktighet, kompass, akselleromter, gyro mm, og sensorer som jobber sammen med programvaren på nye måter.

 

Annet spørsmål er denne vanntett?

Har denne samme navigasjon system GPS/GLOSS som SGS3 har?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Syns den var litt skuffende for min del, manglet de helt store "selling points" .

Som f.eks. at den er vannavstøtende som Xperia Z eller boosting av samtalelyd ved mye støy som HTC One X.

Lenke til kommentar

Enig med IT-Henrik. Litt småkjedelig oppdatering. Ser for meg at Xperia Z blir vurdert av flere etter i dag!

Uansett flott å se at Samsung tydelig prioriterer å ikke øke størrelsen på telefonene. Denne er like stor som S3, men med større skjerm. Samme som Note2 kontra Note.

Gleder meg til å se Note3 :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Men en ting er sikkert, og det er at iPhone har seilt akter og ut hva funksjoner angår.

En ting er sikkert, og det er at min neste telefon blir ikke iPhone igjen.

 

Dette er meget intresangt:

S4 har fått en rekke sensorer innebygd, inkludert barometer, temperatur, luftfuktighet, kompass, akselleromter, gyro mm, og sensorer som jobber sammen med programvaren på nye måter.

Merkelig at dette ikke kom tydeligere frem.

Lenke til kommentar

gleder meg bestandig til lanseringer fra de store aktørene.. syns det er imponerende at de har stappet en 5" skjerm på de samme fysiske målene som sgs3, og den er noen tideler mindre en xperia z. men der igjen er dXZ faktisk vanntett..(!!) men resten, oh skuffelse. selvfølgelig er den kraftigere enn forrige gen. og mange flotte nyttige funskjoner(som vil bli portert) men er i praksis i samme skuff som iphone 4s, er bare en mindre oppgradering, intet å krible over..

Endret av rbuljo
Lenke til kommentar

Det er vanskelig å anbefale en oppgradering for de som har en telefon fra 2012. Den ene tingen som gjør denne telefonen til en potensiell oppgradering fra S3 er skjermen.

 

Slik jeg skjønner det har den fortsatt eksternt minnekort og utskiftbart batteri, og er vel eneste toppmobil fra 2013-slippet som har dette. Det er en forutsetning for en ny telefon for meg.

Lenke til kommentar

Fant den til 6000,- på Netonnet, nesten dobbel pris fra hva 3eren koster, er det verdt det? Har S2 nå.

 

Kommer an på hvor mye penger du har å rutte med. Jeg jeg S2->Nexus->S3 Forskjellen mellom S2 og S3 var veldig stor! Så du vil like S4 svært mye, men husk at den er fysisk større. Men når du er blitt vandt med en 5" Full HD skjerm, så vil du sannsynligvis ikke gå tilbalke:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...