Gå til innhold

Skal selge PS3, Xbox360 og Wii med alt av spill og tilbehør.


Theo343

Anbefalte innlegg

Alle er av de nye utgavene (dog ingen slims). Det jeg lurer på er hva jeg må gjøre før jeg selger dem. Er det bare å foreta en type "factory reset" rutine og overlevere til kjøper?

 

Hvordan er det med savegames og slik, må jeg sørge for å ta ut det på minnepenner først? Andre ting jeg må ta ut på minnepenn? Med dette tenker jeg på spillserier som ofte bruker savegame fra forrige spill til det nye spillet slik som FM4 etc. Samt at det kan være greit å ha savegames skulle man finne på å skaffe seg spillet igjen.

 

Noen som har noen innspill på hva som bør gjøres?

 

Årsaken til at jeg har bestemt meg for å selge er ikke fordi det kommer ny generasjon men rett og slett fordi som familiefar har jeg sjelden tid til å spille og jeg har brukt konsollene forsvinnende lite og har en haug av spill som fortsatt er forseglet. Alt er nå pakket ned i pappesker og hadde gjort bedre nytte hos noen spillglade barn (her går det i andre ting).

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du burde ta en slik "factory reset" ja. Masse innhold er lagret som kredittkortinfo som er på konsollene. Jeg har alltid gjort en slik rutine når jeg selger konsoller m.m.

 

Du kan bruke minnepenner for å få ut dine viktigste saver. På Wii trudde jeg du ha et slik SD-card, er ikke helt sikker her.

Ikke alle spill støtter som så Forza gjør, at man får ekstra goodies for å ha en gammel save liggenes.

Men ellers så er det bare til å selge, lykke til! :)

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

er nok lurest med en reset ja, spesielt om du har bilder, kredittkortinfo osv.. greit å restarte istede for å bare slette å ikke være 100% sikker på at det er borte.

om du har en haug med spill bør du tenke litt over hvor mye du selger for, prisene på konsoller med spill har sunket veldig, så du må tenke over om det er verdt det for noe du har brukt så mye penger på :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...