Gå til innhold

Hunderaser til nybegynner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei! vi vurderer å skaffe oss en russisk støver, men vi finner ikke så mye informasjon om rasen rundt om på nettet: har dere noen erfaringer med rasen? Hvis ikke har dere noen hunderaser som passer til nybegynnere?

 

På forhånd takk

Min første hund var ladrador. Veldig fornøyd, men det er en relativt stor fare for sykdommer. Vi har slitt med løs brusk i begge forbeina. Ble operert for det, og er nå frisk. Labradorer er også kjent for hovteproblemer.

Det positive er at det er snille hunder, lettlært, matglad, godt gemyt.

 

Uansett hvilken hund du kjøper anbefaler jeg deg sterkt til å forsikre hunden. Dyrlege er dyrt!

Lenke til kommentar

Min første hund var ladrador. Veldig fornøyd, men det er en relativt stor fare for sykdommer. Vi har slitt med løs brusk i begge forbeina. Ble operert for det, og er nå frisk. Labradorer er også kjent for hovteproblemer.

Det positive er at det er snille hunder, lettlært, matglad, godt gemyt.

 

Uansett hvilken hund du kjøper anbefaler jeg deg sterkt til å forsikre hunden. Dyrlege er dyrt!

 

Tuen takk for svar! Er labradoren rask? kan den altså være med på fjellturer eller joggeturer? Vi er ganske sporty her hjemme skjønner du.

Lenke til kommentar

Tuen takk for svar! Er labradoren rask? kan den altså være med på fjellturer eller joggeturer? Vi er ganske sporty her hjemme skjønner du.

Hunden vi har elsker å gå turer i mark og skog. Elsker vann, bader når han ha sjansen....spiller ingen rolle om det er gjørmevann eller hav :p

Det finnes også sportslabrador også kalt jaktlabrador. Litt "lettere" bygd.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er lurt å sette opp en lite over ting du ser etter i en hund. Hvor mye tur har du tenkt til å gå, hvor lett skal den være å lære nye ting, størrelse, pels, skal du bruke den til noe spesielt (jakt, gå mye i fjellet etc), om det er viktig for deg at den kan være løs, om den skal like å hilse på alle den møter på eller om den skal være litt mer reservert etc.

 

Da vil det bli en langt enklere jobb å finne en rase som passer ditt liv. Det er ikke artig å sitte med en hund som er konstant stresset fordi den får for lite tur, eller en hund du vil ha med på joggeturer, men som ikke egner seg til dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...