Gå til innhold

Krigen om 4G-påskefjellet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra med bedre dekning og at LTE utbygges, men jeg bryr meg fint lite om jeg har kjempe dekning et sted jeg er rundt 8 ganger i året når jeg fortsatt har EGDE når jeg sitter på t-banen og mildt sagt sporadisk dekning i det hele tatt på toget mellom Oslo og Ski. Kan ikke fatte hvorfor dette ikke er prioritert, det er jo tross alt dette som treffer flest kunder!

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Bra med bedre dekning og at LTE utbygges, men jeg bryr meg fint lite om jeg har kjempe dekning et sted jeg er rundt 8 ganger i året når jeg fortsatt har EGDE når jeg sitter på t-banen og mildt sagt sporadisk dekning i det hele tatt på toget mellom Oslo og Ski. Kan ikke fatte hvorfor dette ikke er prioritert, det er jo tross alt dette som treffer flest kunder!

Legge ned GSM og EDGE?

Endret av G
Lenke til kommentar

Det ene utelukker vel ikke det andre. Det er svært dålig dekning på t-baner og tog, det har jeg selv opplevd mange ganger. Etter hva jeg husker kom dette blandt annet av byrokrati. Det er også variabel dekning i distriktene. Selvsagt dumt og irriterende og det bør selvsakt løses. Men man kan bygge ut LTE samtidig. Hvis ikke risikerer vi en liknenede situasjon når 5G en gang kommer. (Altså lite utbygd 4G, selv ved overgangen til 5G)

Lenke til kommentar

Problemene med dekning på tog og t-bane er grunnet uenigheter mellom jernbaneverket, NSB og mobiloperatørene. Det hjelper null med hundre HSDPA-celler langs linjene på en 10 kilometers strekke, da tog er robuste og hele tiden er i bevegelse. Det blir vel heller verre og mer ustabilt. Vognene må utstyres med repeatere og pr. i dag er det vel kun GSM-repeatere de er utstyrt med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...