Gå til innhold

? I år går Android forbi iPad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De har jo strengt talt bare bygd på en telefon fra 2007.

 

Mens de har ventet med å lansere iphone, så har konkurrentene kommet med ekstremt mye bedre eksempler. De skulle lansere iphone 5, men så ble det bare 4s fordi de andre kom med mye annet snadder. Iphone 5 ble jo også ikke akkurat en nyvinning. Men, allikevel bytter folk fra 4 til 4s. Og fra 4s til 5. I tillegg nektet de å ha google maps, og valgte sin egen løsning som jeg fikk med meg var ekstremt ræva.

Jeg hadde følt meg lurt.

 

ipad som det her er snakk om er jo en annen sak, da jeg ikke har sett så mye andre bra eksempler på nettbrett. Det er noen selvfølgelig, men ikke nok til å stjele Apple sin andel.

 

Lurer på om Apple egentlig er laget av USAs regjering, som har lagt noe i drikkevannet vårt for å få oss til å kjøpe det. Så når hele verden har det kan de overvåke hele verden.

 

Nei, nå er jeg overtrøtt :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

> De har jo strengt talt bare bygd på en telefon fra 2007.

 

Ja, og dette er jo noe alle som følger med litt er klar over. Jeg er mer forundret over "genier" som stadig repeterer dette som om de skulle være de eneste som har sett lyset.

 

iPhone er for mindre teknisk interesserte/begavede med enkle behov og nok penger. For disse fungerer den utmerket. Så kan vi andre dille med Droidene våre så mye vi vil.

 

Ingen grunn til å lage noe stort oppstyr og introdusere konspirasjonsteorier av den grunn.

Lenke til kommentar

At et mangfold av Android baserte nettbrett etterhvert skal overgå salget av iPad som utelukkende produseres av Apple sier vell seg selv. Det er jo smått utrolig at Apple har klart å ha de salgstallene som de har, spesielt over såpass lang tid når det er så mange andre sterke produsenter som pøser ut modell etter modell i håp om å tilstrebe seg markedsandeler.

 

Her ligger nok mye av nøkkelen til suksess i operativsystemet, Google har rett og slett vært for treg og for dårlig til å optimalisere Android og App-utvalget mot de større skjermene som er å finne på et nettbrett, noe som gjør at iPad med iOS fremstår for mange som et mer attraktivt alternativ.

 

Og i motsetning til med mobiltelefoner så har ikke konkurrentene kommet opp med noen særlige modeller som verken overgår iPad på spesifikasjoner, ei heller har noen særlig mer attraktiv pris, heller tvertimot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At et mangfold av Android baserte nettbrett etterhvert skal overgå salget av iPad som utelukkende produseres av Apple sier vell seg selv. Det er jo smått utrolig at Apple har klart å ha de salgstallene som de har, spesielt over såpass lang tid når det er så mange andre sterke produsenter som pøser ut modell etter modell i håp om å tilstrebe seg markedsandeler.

 

Her ligger nok mye av nøkkelen til suksess i operativsystemet, Google har rett og slett vært for treg og for dårlig til å optimalisere Android og App-utvalget mot de større skjermene som er å finne på et nettbrett, noe som gjør at iPad med iOS fremstår for mange som et mer attraktivt alternativ.

 

Og i motsetning til med mobiltelefoner så har ikke konkurrentene kommet opp med noen særlige modeller som verken overgår iPad på spesifikasjoner, ei heller har noen særlig mer attraktiv pris, heller tvertimot.

 

Hvorfor sier det seg selv? Det er har jo ikke historisk sett vært sånn at mangfoldet alltid har fått større markedsandeler på bekostning av ikke-mangfoldet. I tillegg er jo det en liten overforenkling. Apple hadde vel også "pøst på med modeller" som det var slik at hver nye modell automatisk førte til mye større salg?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Amazon lager da ikke Android brett?

 

"Det er det stadig voksende utvalget av mindre og rimeligere Android-nettbrett fra blant andre Google og Amazon som nå vil få forbrukerne til å i mindre grad enn før velge Apple, tror analytikerne."

 

Kindel Fire-versonene kjører en sterkt modifisert versjon av Android.

Lenke til kommentar

Nå må dere huske på at iPad selges bare fra ett selskap: Apple. Mens android nettbrett kommer fra mange produsenter. Så da er det jo klart at de selger mer TILSAMMEN.

 

Hvorfor er det så klart? Om det var sånn at flere produkter alltid lønte seg, hvorfor lager ikke apple fler feks?

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå må dere huske på at iPad selges bare fra ett selskap: Apple. Mens android nettbrett kommer fra mange produsenter. Så da er det jo klart at de selger mer TILSAMMEN.

Hva så? de skrev ikke Samsung tabs går forbi iPad, de skrev ANDROID! Endret av neeeeii
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...