Gå til innhold

Sliter med tidvis treigt nett og høy ping (Trådløst Asus)


Anbefalte innlegg

Etter att jeg gikk fra Linksys E4200 + D-Link PCIe Extreme (PCI-Express wifi kort), til Asus RT-AC66U + USB-N66 så har jeg tidvis slitt med skyhøy ping og treigt nett.

 

Jeg mistenker USB-N66 dingsen fra Asus er synderen, og ikke Routeren.

 

Nesten hver gang (les: hver gang jeg starter PC'n for dagen/kvelden) jeg skal spille (BF3) så kan det starte fint, så plutselig begynner alt å lagge skikkelig, og pingen går til 800-2000, det blir jo helt uspillbart. Restarter jeg routeren og pc'n er alt fint til neste gang jeg skrur på pc'n og skal spille.

 

I Windows/vanlig nettsurfing kan jeg merke att alt begynner å gå skikkelig treigt, og pingen er skyhøy på nettfart.no testen. Napper jeg ut usb kontakta til USB-N66, og inn igjen er det bra en liten stund, eller hvis jeg switcher fra 2.4Ghz til 5Ghz, eller omvendt, da virker det som ting løsner og alt fungerer fint.

 

Jeg har lastet ned siste driver til USB-N66 direkte fra produsenten av chipset, og ikke fra Asus, og Routeren har nest siste firmware (Siste firmware gir meg merkbart dårligere signalstyrke på alt jeg har av trådløst)

 

Hadde jeg hatt ledig PCIe spor skulle jeg satt tilbake D-Link kortet tvert, men jeg har ikke plass lenger, så jeg må bruke Asus antenna.

 

Hva kan være galt? Jeg har prøvd mange forskjellige kanaler, 2.4Ghz og 5Ghz, ingenting hjelper. Det eneste positive er att hvis jeg restarter pc og router så fungerer det fint resten av dagen/kvelden.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå funnet ut att det er USB enheten min som lager all faenskapet.

 

Det hjelper ikke å plugge den ut/inn, det hjelper ikke å restarte pc'n, jeg MÅ restarte routeren.

 

Istad tafsa det seg helt, hadde ping opp mot 3000 mot vg.no, mens den bærbare hadde stabil 19-24ms i ping.

 

 

Noen som har en god forklaring på dette? jeg har lyst til å prøve ethernet versjonen av Asus'en, denne har et annet chipset fra ralink, men jeg er usikker på om det i det hele tatt vil hjelpe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...