Gå til innhold

StarDrive, enda et indie X4 romspill


Anbefalte innlegg

Nok et X 4 romspill fra et indie selvskap, ser ut som x4 er populært blant indie selvskaper, ikke at jeg klager da jeg digger den sjangeren, spillet er ikke turnbased, som endless space, men mer som sins of the solar empire, men ikke en sins clone, du ser ut til å bare se fra en vinkel, altså ikke kjøre rundt 3d, men spillet er fremdeles ikke simplet pga. det, grafikken er for meg nydelig, effektene er rå kule, spillet ser ut til å ha litt mer "persnolighet" i rasene de ser ganske freaky ut, jeg spiller som noen store brunbjørner, men du har også små dyr med store øyne som ser ut som noe rart tropisk dyr, samt ulver, og blekkspruter og ikke minst planter. kanskje litt barnslig og det var jeg litt redd for, men det er faktisk ganske kult.

 

Som alle x4 spill er det en sånn passe komplisert økonomi og en velidig komplisert diplomati med spionering osv.

 

Du kan lagde dine egne skip, eller du lager de ikke men du velger hva du skal ha på dem. du har forskjellige motorer å velge mellom, ammo lagre, forskjellige våpen, powerplants osv. Jeg dreit meg ut, og glade en fighter bomber, masse våpen, men veldig lite ammo, så når jeg gikk i kamp gikk jeg tom for ammo med en gang og fikk juling :hm:

 

Mye research så klart, både militært og andre saker. fremdeles ikke helt skjønt hvordan ting funker enda, har kolonisert et par planeter men det tjener ikke noe penger eller slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp den er det, sliter sikkelig, får ingen av koloniene mine til å blomstre, er litt slit å få i gang, du må transportere colonister, mat og utstyr selv etter du har etablert kolonien, så langt har ingen av koloniene mine i pluss på noen ting, bortsett fra science.

 

Nå researcha jeg noe som heter Massive cannon, dusten var så stor at jeg ikke får plass til den på noen av skipene jeg har enda.

Lenke til kommentar

Haha, blir så rævkjørt, eneste grunnen til at jeg ikke er utslettet er at jeg er omringet av vennlige raser, og de jeg er i krig med er langt unna og opptatt med andre, prøvde å angripe nå, hadde 12 skip, og jeg ble utsletta av bare 2 fientlige skip, mista all 12 de mista ingen, deres frigatter utsletter mine fighters med en burst med stråle våpnene deres, og mine frigatter gjør ikke noe skade på deres, og når de kommer med cruisers(som jeg ikke har en gang) bare utsletter de mine frigatter på null komma nix.

Lenke til kommentar

Suksess!! Etter 4 misslykkede forsøk, ser jeg ut til å ha en ok start på et spill, det er ganske(veldig) vansklig å få nye kolonier til å blomstre, man kan ikke bare ta første planet man finner, man må være kresen.

 

Men nå går det greit tjener en del penger, har nok mat og produksjon osv. mye vitenskap.

 

 

Combat er også kompliserte saker, jeg lærte at det er rett og slett ikke vits å lage skip før man har funnet opp shields, uten shields blir du bare knust med en gang, så ikke kast bort penger på skip før du har shields. Energi våpen er også mye bedre på medium hold enn vanlige guns, så du bør han noen sånne skip med energi våpen, noe du også må finne opp før du får.

 

Deter 3 hoved ting du må passe på med skip.

Energi

Skjold

Ammo,

For få nok energi må du har reaktorer, en medium reaktor er ok for fighters, men for friagatter må du har minst 3, min frigatt har nå 3 medium reaktorer, pluss et par små. uten nok energi kan du ikke skytre med energi våpen og enda værre kan ikke warpe eller fly sikkelig, viss du bruker det opp for fort,

Ammo er for våpen som kanoner og missiler, enegri våpen bruker bare energi fra skipet.

 

Men du har masse mindre ting du må passe på, har du for få motorer, har skipet ditt lite kontrol, jo tyngre skipet er(mer våpen, armor, reaktorer) Jo flere motorer trenger man.

 

Når man lager et nytt skip design, er det vel 20 ting som kan justerers ved å legge på eller fjerne ting.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg passert 50 timer med spillet, har fremdeles bare prøvd ca. halvparten av rasene.

Den runden jeg spiller nå går bra, har nå gjort ALLE research sakene, tjener 250 credits pr. runde, har over 150 000 credits til overs.

 

De jeg spiller som nå Wulfen er ulver og har noe som heter pack mentality, det gjør at skip alene får -25% damage and defence, mens har du mange skip sammen får du +50% bonus til damage og defence.

 

Det er hovedsaklig 2 type våpen, energi våpen og prosjektil ammo, en bruker mye energi men ikke noe ammo, den andre bruker lite energi men tenger egen ammo, har for det meste bare brukt energi våpen, da slipper jeg å tenke på ammo, men denne gangen bruker jeg bare oldschool våpen, så canoner, raketter og torpedoer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...