Gå til innhold

Demonstrerte nye bruksområder for Google Glass


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker en smule utrygt med distraksjoner som dukker opp på brilleglassene når oppmerksomheten kanskje burde være andre steder...

 

Forsåvidt, men bedre å ha gps innen synsvinkelen enn å titte ned på dashbordet i bil, viss det var et eksempel du siktet til.

Lenke til kommentar

Det ser fortsatt like idiotisk ut å gå rundt med en datamaskin/smarttelefon plantet midt i ansiktet, og jeg lurer på om ikke de fleste vil anse det som sosialt uakseptabelt...men sikkert kjekt for sosialt tilbakestående mennesker og noen få med svært spesielle behov...

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Det ser fortsatt like idiotisk ut å gå rundt med en datamaskin/smarttelefon plantet midt i ansiktet, og jeg lurer på om ikke de fleste vil anse det som sosialt uakseptabelt...men sikkert kjekt for sosialt tilbakestående mennesker og noen få med svært spesielle behov...

Det sa de sikkert om mobiltelefoner før også, walkmans, discmans +++. Og tenk hvor mange som bruker crocs/uggs selv den dag idag, selv om det er helt uakseptabelt?

 

Verden går videre, og det ser ikke så dumt ut hvis alle gjør det. Man venner seg til det. Det ser ganske dumt ut når alle sitter og swiper og trykker på smart-telefonene, men ingen som reagerer på det lengre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det må jo koste en formue å bruke google glass, 3G er vel ikke så billig.

 

Dyrt er det vel heller ikke akkurat..

Eksempel onecall grundpakke koster 99, så 179 for fri data..

278kr mnd for ubegrenset datatrafikk.. tenker nå mot mobiltelefoner så koster ikke all verden som du velger riktig..

 

Lenke til kommentar

Det ser fortsatt like idiotisk ut å gå rundt med en datamaskin/smarttelefon plantet midt i ansiktet, og jeg lurer på om ikke de fleste vil anse det som sosialt uakseptabelt...men sikkert kjekt for sosialt tilbakestående mennesker og noen få med svært spesielle behov...

 

Flott at jeg er et sosialt tilbakestående menneske, da :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Forsåvidt, men bedre å ha gps innen synsvinkelen enn å titte ned på dashbordet i bil, viss det var et eksempel du siktet til.

Ja, for eksempel ved bilkjøring, evnt. bare det å gå.

Merker hvor forstyrrende det kan være bare med regndråper på brillene der fokus blir flyttet fra mange meter til et par centimeter...

Men er jo mulig det går an å bli vant til det ;)

Lenke til kommentar

Virker en smule utrygt med distraksjoner som dukker opp på brilleglassene når oppmerksomheten kanskje burde være andre steder...

 

Lurer på hvor mange som kjører av veien eller kræsjer osv. bare av noe så enkelt som å spyle frontruten.

Da holder jeg heller en knapp på en skjerm man bevisst velger å kikke på.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig optimistisk til utviklingen. Jeg er egentlig ikke så fryktelig interessert i google glass slik som enheten er nå bare fordi jeg personlig ikke tror jeg har så mye bruk for denne funksjonaliteten - men jeg ser dette som første steg mot skikkelig enhanced reality der man kan få et full synsfelt overlay som ligger info på top av verden og mer sette inn virtuelle gjenstander og info på fysiske objekt.

 

Tenk deg for eksempel en svær database av alle mulige produkter som kameraet kan analysere formen av og dermed identifisere gjenstander (spesiellt mot masseproduserte standard produkter) bare ved å se på dem og du kan få opp info om demand. Ansiksgjenkjenning vil kunne gi deg grunnleggende info om en person mens du snakker til dem og knytte dem mot din kontaktiste. Skal du dra noe sted så kan du få opp et rollespill-lignende "glowing trail" som enhver idiot kan følge remfor å tolke et kart.

 

Når teknologien først når det punktet så er det nesten bare softwaren vi skriver som setter grensene. Jeg tror dog at vi vil trenge et par viktige ting før dette kan bli en realitet:

- stereoskopisk kamera(er) for nøyaktig 3D oppfattelse og analyse av objekter

- mulighet for fullt synsfelt overlay av et eller annet slag

- veldig nøyaktig GPS (dog dette har vi vel forøvrig allerede)

 

Det blir spennende å se hvor dette går. Jeg tror fort at dette om noen tiår kommer til å bli noe alle har og bruker i hverdagen på lik linje med mobil. Sansynligvis kommer mobilen til å svelges opp og bli integrert inn i slike enheter tror jeg.

 

-Stigma

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...