Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Maskin starter ikke etter flere forsøk på problemløsninger.


Anbefalte innlegg

Hei.

For noen måneder siden kjøpte jeg meg et ekstra skjermkort slik at jeg kunne kjøre crossfire (2x 6870) i min maskin. Viste seg da at jeg hadde for liten strømforsyning (650w). Kjøpte meg så en ny modulær strømforsyning på 850w. Det som skjer er at maskinen fryser på loading screen. Noen ganger er jeg så heldig at den starter. Har ikke snøring på hva jeg skal gjøre nå. Føler jeg har prøvd det meste. Hjelp >.<

 

-den starter feilfritt om jeg tar ut det ene skjermkortet.

Endret av kennyloll
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

 

Måtte bruke adaptere (4 - 6 pins) først og fremst for å få kabler nok til begge kortene. Da startet den på en måte "når den ville".

Nå som jeg har 850w tenkte jeg at det ikke burde være noe problem. første dagen gikk det fint, men dag nr.2 når jeg skulle skru på maskinen stoppet den på loading screen. Etter mye om og men, så byttet jeg plass på kortene, da kom jeg forbi loading screen, men alt ble svart på skjermen.

Lenke til kommentar

Har ikke prøvd hver for seg, skal prøve i morgen.

Når jeg byttet posisjon så kom jeg forbi loading til det sto "Welcome" så ble alt svart.

 

- Vet ikke om det kanskje kan være en annen oppløsning på det ene? Første gang jeg prøver meg med crossfire, alltid kun brukt et kort så er litt clueless akkurat der.

Takk for svar uansett :)

Endret av kennyloll
Lenke til kommentar

Har nå prøvd begge separat. Det ene fungerer knirkefritt. Det andre gir viser "Welcome" bildet og blir svart etter installering av drivere.

 

- Begge kortene står nå i men det ene er disabled via device manager. Når jeg enabler det går skjermen svart. Rensket alle drivere og installert nyeste.

Endret av kennyloll
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...