Gå til innhold

corsair 650d nye 200 mm vifter.


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Sitter med et corsair 650 d kabinett og vurderer å bytte ut vifta foran og kanskje den oppå også. Er 200 mm vifter.

 

Kikka litt på denne:

 

http://www.maxfps.no...?productid=4754

 

Er ny på dette, så kan jeg bare kjøpe 2 av disse, en foran og en på topp?

 

Vifta foran skal blåse inn og den på toppen ut.

 

Det er bare sånn at man setter vifta inn andre veien for at den skal blåse ut eller? (spør siden jeg er dum...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kanskje heller gått for Corsair sine vifter, da det ser tøffere ut med tanke på utsendte i tillegg til at de har bra ytelse. Det er min menig ihvertfall :) Du kan sjekke de ut her. Ta for eksempel 2 stk 120mm i front, 2 stk 120mm i toppen og en 140mm bak. Husk at du skal ha AF vifter til kabinettet og eventuelt SP til radiator.

Lenke til kommentar

Ja og siden du skal ha de på selve kabinettet skal du ha AF (Air Flow). Så velger du selv om du vil ha performance eller quiet edition, selv ville jeg valgt quiet da jeg liker det så stille som mulig. Hvis du i det hele tatt kunne tenkt deg disse viftene selvfølgelig :)

Endret av ChristofferRudi
Lenke til kommentar

Er enig med Christoffer om at Corsair hadde vært et bedre valg, men finnes ikke i 200mm som jeg vet., jeg har selv gått for disse i min nye build. Det som er litt kult er at du kan velge farge på ringen rundt viften. Men er det masse disco lys du ønsker i viftene er ikke disse noe for deg. ;)

Endret av powersound
  • Liker 1
Lenke til kommentar

2stk 200mm å 1stk 120mm vifter med en viftekontroller landet da på rett over 800.- dette er nok den oppgraderingen jeg ville gjort i et slikt kabinett. Hvis støy ikke er så viktig er jo ikke viftekontroller noe å tenke på, men er deilig å kunne sette dem så lavt så mulig når man ikke gamer :)

Endret av powersound
Lenke til kommentar

Ja... med kutting og slikt i kabinettet er det vel mulig å få det til, er dog ikke så lysten på det :p

 

Hehe, det skjønner jeg godt!

 

2stk 200mm å 1stk 120mm vifter med en viftekontroller landet da på rett over 800.- dette er nok den oppgraderingen jeg ville gjort i et slikt kabinett. Hvis støy ikke er så viktig er jo ikke viftekontroller noe å tenke på, men er deilig å kunne sette dem så lavt så mulig når man ikke gamer :)

 

Veldig deilig med viftekontroller ja og ikke minst praktisk! Trodde jeg ikke skulle bruke den så mye når jeg kjøpte, men bruker den aktivt hver dag så er absolutt å anbefale til de som ikke har :) Selv har jeg SCYTHE MASTER PRO og er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Det skjedde faktisk med mitt 650D også! Jeg sendte mail til Corsair og det var vist en kjent feil så fikk ny uten noe problem :)

 

Ja, problemet er bare at du får den samme dårlige viftekontrolleren. Ikke fornøyd med dette kabinettet egentlig, til 1600 er det endel å klage på.

Lenke til kommentar

Jaja, men posestivt at de faktisk sender en ny uten noe problemer eller noe så sånn sett er jeg veldig fornøyd med kundeservice Corsair har. Er veldig fornøyd med kvaliteten og alt med kabinettet jeg, eneste negative sånn jeg ser det er denne viftekontrolleren.

Lenke til kommentar

Supporten er ok, men tja med den kvaliteten. Vifta foran bråker, håndtakene på sidene er av billig plast og vinduet på siden vibrerer en del. Den så ganske så fin ut på komplett sine sider, men virker litt "billig", ivertfall den jeg fikk.

 

Det har endel smarte løsninger, men blir dratt ned av den dårlige viftekontrolleren og litt "sjabby" kvalitet.

Kun min personlige mening da, er mange som er vilt begeistret for dette kabinettet ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...