Gå til innhold

Valget mellom 2 Philips LED-TV


Anbefalte innlegg

Jeg har lenge kikket etter en brukbar TV, og har kikket litt mer rundt i det siste, da prisene begynner å bli svært lave på fjorårets modeller. Jeg vurderte en Samsung UE46ES5505, men etter å ha sett den i butikk syntes jeg den hakket for mye i bildet, og fargene var noe blassere enn ønsket.

 

Så fikk jeg høre at Philips 47PFL4007 var svært bra i forhold til pris. Den ligger til 5490 hos netonnet. Denne har 200Hz natural motion, og bildet virket på meg som svært bra (da jeg så 47PFL4047 på elkjøp)

 

Så ser jeg at Philips Philips 46PFL5007 ligger på 5990 hos Elkjøp. Da tenker jeg at 5000-serien må være bedre?

 

Er det noen som kan fortelle meg hvordan bildet er på 5000-serien kontra 4000-serien? Jeg har merket meg at 5000-serien har 400Hz natural motion, så da antar jeg at bildeprosesseringen er bedre. Men hva med sortnivå og fargetoner? Hvilken TV ville du anbefalt?

 

EDIT: lagt til link...

Endret av St Thicket
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

elkjøp linken virker ikke, dvs kommer til feil elkjjøp side.

 

Philips er generelt bra, men synes de har en plundrete setup når ting kobles til men mulig det er bedre nå. Philips hadde ihvertfall en relativt komplisertt prosess med å legge til produkter, men heldigvis gjorde man det kun en gang.

 

Test av 5007:

http://www.hardware.no/artikler/philips-46pfl5007t/111471

 

Var inne på elkjøp sine sider, og fant ikke 5007 TVen, selv med søk.

Du bør ha en T til slutt i modellen, da det er norsk/skandinavisk modell:

http://avforum.no/forum/tv-apparater/112514-philips-2011-led-lcd-tv-9706-8606-7606-6606-5606-a-2.html

Lenke til kommentar

Det ser ut som om Elkjøp har fjernet produktet fra sidene sine... linken fungerte i beste velgående i går og i morges! Men de har den hos Lefdal, Komplett, Mpx og NetOnNet til samme pris.

 

Uansett, testen nevner at den er litt treg å bruke, og kan være noe knotete, men jeg liker at det nevnes at at bildet er bra til film. Spørsmålet er om jeg er villig til å betale noen tusenlapper mer for en TV som er mer brukervennlig?

 

Jeg ser MPX har 5507T til samme pris som 5007T... og forskjellen er at den har 3D. Er 3D noe å trakte etter på en hjemme-TV?

Lenke til kommentar

Det ser ut som om Elkjøp har fjernet produktet fra sidene sine... linken fungerte i beste velgående i går og i morges! Men de har den hos Lefdal, Komplett, Mpx og NetOnNet til samme pris.

 

Uansett, testen nevner at den er litt treg å bruke, og kan være noe knotete, men jeg liker at det nevnes at at bildet er bra til film. Spørsmålet er om jeg er villig til å betale noen tusenlapper mer for en TV som er mer brukervennlig?

 

Jeg ser MPX har 5507T til samme pris som 5007T... og forskjellen er at den har 3D. Er 3D noe å trakte etter på en hjemme-TV?

 

3D har floppet massivt... Ingen av produsentene promoterer 3D lengre det har blitt en tillegs funksjon som texst tv nå.. Utvalget av filmer har skylden i hele greia

Lenke til kommentar

3D har floppet massivt... Ingen av produsentene promoterer 3D lengre det har blitt en tillegs funksjon som texst tv nå.. Utvalget av filmer har skylden i hele greia

Ja, det var egentlig det jeg tenkte. For meg er det mer "kjekt å ha", men ikke nødvendig. Men jeg ser at alle TV'er over lavprissegmentet har 3D, så det blir som med askebeger i bilen. Alle har det, men ingen bruker det... bortsett fra entusiaster ;)

 

Jeg endte opp med å kjøpe et 42PFL6907T fra komplett til ca 6000,-

 

Jeg vet ikke helt hva som var utslagsgivende, men designet var attraktivt. Jeg likte også antall inn/utganger, og at det var VGA (siden jeg har en haug med gamle laptoper som er pre-HDMI). Jeg har ikke sett bildet, så jeg er svært spent! Jeg antok at det var bedre eller likt som 5000-serien

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Skal du ha 3D så er det greiest med passiv 3D, pga billige briller og slipper å tenke på batterier. 3D er gøy, spesielt om du har 3D kanaler. Skal du spille av filmer med 3D så må du jo ha en 3D spiller også.

Lenke til kommentar

Hehe, jeg har verken 3D-kanaler eller 3D-blu-ray... Da jeg kjøpte blu-ray spilleren var det aldri planen å kjøpe TV med 3D. Men så innså jeg at det ikke fantes TVer i mellomsegmentet uten 3D, og alle rimeligere TVer har dårlig bilde...

 

Jeg tror det blir kjekt å teste det ut , men det blir nok ikke jevnlig brukt.

 

Det er passiv 3D, med 4 briller inkludert. Vil disse brillene fungere på kino også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...