Gå til innhold

Vannkjølingspionér saksøker Cooler Master


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og CoolIT forventer....?Resultatet uansett utfall: Alle vil sky CoolIT som pesten. Personlig hadde jeg aldri hørt om selskapet før nå, men har blitt ført opp på blacklisten min.

 

Du vet ikke engang grunnlaget til patentkrenkelsen, og det hvis selskaper stjeler et patent er det etter min mening bra at selskapet som tar ideene blir straffet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Og CoolIT forventer....?Resultatet uansett utfall: Alle vil sky CoolIT som pesten. Personlig hadde jeg aldri hørt om selskapet før nå, men har blitt ført opp på blacklisten min.

 

Jeg behøver ikke engang å anstrenge meg det minste for å tilbakevise noen av dine argumenter i all fremtid. Du er ikke engang istand til å lese mindre enn en A4 side uten å tulle det til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som patentet baserer seg på en generell tegning av en pumpe inni en kjøleblokk...

Ganske generisk tegning. Litt usikker hva jeg personlig syns om saken, siden det ikke er så mange måter å designe et lukket vannkjølingssystem uten ekstern pumpe... Kjedelig om Asetek får enerett på markedet, det vil ikke akkurat føre til lavere priser

Lenke til kommentar

Ser ut som patentet baserer seg på en generell tegning av en pumpe inni en kjøleblokk...Ganske generisk tegning. Litt usikker hva jeg personlig syns om saken, siden det ikke er så mange måter å designe et lukket vannkjølingssystem uten ekstern pumpe... Kjedelig om Asetek får enerett på markedet, det vil ikke akkurat føre til lavere priser

 

Ikke vil det føre til bedre produkter heller. Monopol vil alltid være en dårlig løsning for oss forbrukere.

 

Jeg ser for meg at dem saksøker helt enkelt fordi dem ikke har de beste produktene og dermed ikke tjener de pengene de vil.

Lenke til kommentar

Tviler på at de vil vinne fram med å saksøke for å stjele ideen med å ha pumpe kloss oppi blokka, da det er omtrent som å ta patent på eiker i et hjul og kreve kompenasjon fra alle som har noe som går diagonalt fra ene siden av felgen til den andre. Dog, er det noen faktisk SMARTE ideer de har klekket ut - som ikke er såpass basic som dette - er det selvsagt at de skal ha kompensasjon.

Lenke til kommentar

Dette er en såpass liten nisje at Asetek skyter seg i foten med dette. Færre produkter vil mest sannsynlig bety at hele greia blir usynlig og dør ut, eller at konkurrenter lager nye løsninger (som i Zalmans tilfelle) som blir en enda større fare for Asetek.

 

Det er jo mulig at det er en reell patent med reell teknologi, men det burde innebære at det er noe mer her enn en pumpe inne i en vannblokk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...