Gå til innhold

Sette opp mailserver i Windows 2012 server


Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg og noen venner starter nå opp ett lite firma, og i denne sammenheng trenger vi mail adresser. Vi har ett domene vi bruker via fastname, og vi har egen server. Serveren brukes til å hoste noen nettsider igjennom IIS 8, fildeling i lokalt nettverk og bakup.

 

Nå vil vi prøve å sette opp denne som mail server også, men vet ikke helt hvor vi skal begynne. Tidligere har vi brukt yahoo, gmail og lignende, men vi vil at adressen skal ha samme ending som nettsiden.

 

I første omgang gjelder dette kun ett domene, men i fremtiden vil vi gjerne kunne drifte mail til flere domener på denne serveren.

 

Vi vil gjerne at det skal kunne være mulig å logge på via nettleseren, slik at vi har tilgang overalt. Samtidig må Outlook kunne brukes.

Finnes det noe software som gjør denne jobben enkel, eller er det noe vi må utvikle selv?

Mer enn gjerne en gratis løsning.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Windows folket bruker vel som regel Exhange Server til sånt, sjøl hadde jeg vel kanskje tatt Open Source versjonen av Zimbra isteden eller kanskje Communigate om en skal route fast telefoner også. Det er forresten ganske mange epost tjenere å velge imellom, men hvorvidt alle kan kjøre på Windows er vel heller usikkert.

Lenke til kommentar

Windows folket bruker vel som regel Exhange Server til sånt, sjøl hadde jeg vel kanskje tatt Open Source versjonen av Zimbra isteden eller kanskje Communigate om en skal route fast telefoner også. Det er forresten ganske mange epost tjenere å velge imellom, men hvorvidt alle kan kjøre på Windows er vel heller usikkert.

 

Takker for svar. Er det noe software som allerede er installert på windows 2012 server jeg kan bruke til dette?

Lenke til kommentar

Tidligere har vi brukt yahoo, gmail og lignende, men vi vil at adressen skal ha samme ending som nettsiden.

Det er ikke noe problem å hoste webserveren selv ( f.ex. www.firma.no) samtidig som Google (Google Apps for Business) hoster email (f.ex. [email protected]). Det er bare å sette DNS-oppføringens MX-felt til å peke på en eller annen Google-adresse. (Jeg har glemt detaljene.) Så får en vurdere om prisen er grei.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe problem å hoste webserveren selv ( f.ex. www.firma.no) samtidig som Google (Google Apps for Business) hoster email (f.ex. [email protected]). Det er bare å sette DNS-oppføringens MX-felt til å peke på en eller annen Google-adresse. (Jeg har glemt detaljene.) Så får en vurdere om prisen er grei.

 

Nå ville vi gjerne prøve oss på dette selv uten en 3. parts leverandør. Jeg vet at f.eks gmail kan bruke @mittdomene.no som adresse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...