Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Ny bærbar pc - internett faller ut - hva kan være galt?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har akkurat kjøpt meg ny pc en acer aspire v5 touch. Jeg har plages med å dette ut av internett siden jeg fikk pc i bruk. Det er jo ikke sånn det skal være at man ska ramle ut av internett hver gang man skal bruke pcn.

 

Det er flere pc'er i huset og de detter ikke ut av internett. Så det må jo være noe me pcn eller instillingen på pcn siden de andre ikke detter ut. Er det noe som jeg kan gjøre for å fikse dette? har oppdatert alle oppdateringene som pcn trenger når den startes i gang så jeg lurer på om hva det kan være?

 

Mvh falbach :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være at nettverkskortet på den nye pcen ikke går så bra sammen med ruteren du bruker.

Hvilken type ruter har du?

Jeg har en Asus RT-N66U og der hjalp det å velge kun 40Mhz kanalbåndbredde sammen med min Acer bærbare jeg kjøpte i fjor.

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Det kan være at nettverkskortet på den nye pcen ikke går så bra sammen med ruteren du bruker.

Hvilken type ruter har du?

Jeg har en Asus RT-N66U og der hjalp det å velge kun 40Mhz kanalbåndbredde sammen med min Acer bærbare jeg kjøpte i fjor.

 

ah okei, det kan være det ja.. har en jensen airlink 5900 som er et par år gammel! :)

Men hvordan kan man finne ut hvordan ruter man trenger til det nettverkskortet?

 

å hva kan man gjøre eventuellt? :)

Endret av Falbach91
Lenke til kommentar

Har dessverre ikke god erfaring med Jensen, har hatt 2 slike i de siste årene, en 89300 eller noe, og en 1000G, begge fungerer ikke i det hele tatt, nå kjøpt en Asus RT56U.

 

En ting Jensen er veldig flinke på er derimot service, der skal de ha all ros, selv om produktene ikke fungerer =/ du får sikkert svar på denne tråden kjenner jeg de rett :D

 

Du kan prøve å endre "channel" inne på ruteren

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke god erfaring med Jensen, har hatt 2 slike i de siste årene, en 89300 eller noe, og en 1000G, begge fungerer ikke i det hele tatt, nå kjøpt en Asus RT56U.

 

En ting Jensen er veldig flinke på er derimot service, der skal de ha all ros, selv om produktene ikke fungerer =/ du får sikkert svar på denne tråden kjenner jeg de rett :D

 

Du kan prøve å endre "channel" inne på ruteren

 

Hehe okei såpass.. det er jo ikke bra da.. finner ikke noe som heter channel inne på rutern?! ;o

Lenke til kommentar

Har du sjekket om du kan velge kanalbåndbredde på ruteren din da, som jeg nevnte i min første tråd?

 

 

 

Det tror jeg nok, det heter kanal på norsk.

 

Hehe ja det gjør det vell sikkert :) skal sjekke å se om jeg kan finne ut av det..men vist jeg kan velge kanalbåndbredde hvor høyt eller lavt skal den stå på da? :)

Lenke til kommentar

Hehe ja det gjør det vell sikkert :) skal sjekke å se om jeg kan finne ut av det..men vist jeg kan velge kanalbåndbredde hvor høyt eller lavt skal den stå på da? :)

 

Kanalbåndbredde er noe annet enn selve kanalen, på kanal får du "kanal 1, kanal 2, kanal 3... osv ofte frem til ca 11, Antall rutere i nærheten som kjører på samme kanal betyr at de får mer forstyrring fra hverandre, så hvis du endrer denne kan det hjelpe ruteren, ikke sikkert det hjelper deg i det tilfellet her, men skader iallefall ikke!

Lenke til kommentar

Hehe ja det gjør det vell sikkert :) skal sjekke å se om jeg kan finne ut av det..men vist jeg kan velge kanalbåndbredde hvor høyt eller lavt skal den stå på da? :)

 

Løsningen hos meg var at den kun står på 40 MHz, kan velge mellom 20, 20/40 og kun 40 på min ruter.

Ellers er nok det lurt å prøve ulike kanaler ja. Jeg bruker en App som heter Wifi Analyzer på mitt Android nettbrett (og på telefonen) som viser hvilke kanaler som er i bruk rundt meg.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...