Gå til innhold

Norges beste burger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jS6upa

Er selv veldig glad i Burger, og når jeg var i marinen prøvde en gjeng av oss å finne de beste burgerene i uthavnene vi var.

 

Det er et gatekjøkken i Harstad som selger en helt vanvittig rex mex burger. Husker desverre ikke hva gatekjøkkene heter.

 

Men den absolutte favoritt er burgerene til Inside Rock Cafe i Bergen. Fornuftig pris og fantastiske burgere! Fyllaburgeren er nok den mest kjente, men de har vanvittig mye spennende burgere som er verdt å teste ut.

Lenke til kommentar

Er selv veldig glad i Burger, og når jeg var i marinen prøvde en gjeng av oss å finne de beste burgerene i uthavnene vi var.

 

Det er et gatekjøkken i Harstad som selger en helt vanvittig rex mex burger. Husker desverre ikke hva gatekjøkkene heter.

 

Men den absolutte favoritt er burgerene til Inside Rock Cafe i Bergen. Fornuftig pris og fantastiske burgere! Fyllaburgeren er nok den mest kjente, men de har vanvittig mye spennende burgere som er verdt å teste ut.

Skal mest sansynelig innom Inside neste helg, på forumtreff :) så får se da :)

Lenke til kommentar

Texburger er en dugelig burger, men absolutt ikke "den beste". Det er selvsagt hver vår smak, men jeg savner de gode gamle Malik's-burgerne man kunne få for 15 år siden. Vet ikke om noen steder man får de lengre.

 

Illegal Burger har man selvsagt hørt om, men sist jeg gikk forbi hørtest det ut som et diskotek der inne, og da frister det ikke å gå inn og sette seg ned å spise burger akkurat.

Lenke til kommentar

Ikke forsøkt den burgeren, men de fleste tettsteder har en lokal bensinstasjonburger med et visst ry. Hjemme har vi både Finaburger og Shellburger. Begge lever på rause mengder grillkrydder og hamburgerdressing.

 

Neste gang jeg er innom Inside skal jeg ha meg en Antartica. Muligens med ekstra bacon. /sikle

Lenke til kommentar

Du er fra Stord?

Nærmeste og beste jeg kommer på er Inside sin burger i Bergen. Naboen i Bergen på en close andreplass. Tredje går til den på Samfundet i Trondheim.

Jeg kan ikke si noe om de to første, men vet om flere burgere i Trondheim som er laaangt bedre enn sesam-burger (samfundet). Joda, de steker dem greit, og har en passelig mengde vanlig grillkrydder, men det blir jo fortsatt ikke noe bedre enn vanlig REMA-1000 hamburger-kjøtt/brød.

 

Vet det er flere som priser sesam-burgeren, noe som er veldig rart, da de har de billigste råvarene og er av helt standard masseprodusert bensinstasjon-burger. Grunnen har som regel bunnet ut i beliggenheten som gjør at du ofte er full når du spiser der, samt veldig sulten. Karbohydrater og fett smaker drømmegodt i fylla uansett smaker.

 

Skal du ha en god burger i Torndheim så har f. eks Pair-A-Dice meget godt utvalgt av gode og originale burgere. De er salvsagt hjemmelaget også, med mye godt i kjøttet og attpå. :)

Lenke til kommentar

Erfaringsmessig så kan jeg si at prisen i praksis veldig sjelden har noe med hvor god burgeren er. Når man betaler mase spenn for en burger så sitter man som regel igjen med slankere lommebok og en helt medium burger. Husker med gru hvor stor skuffelsen var da Hard Rock Café åpnet I Oslo. En burger som var godt under middels sammen med ihjelstekte fries. Har riktignok bedret seg litt siden da, men jeg drar aldri dit på eget initiativ.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jS6upa

 

Jeg kan ikke si noe om de to første, men vet om flere burgere i Trondheim som er laaangt bedre enn sesam-burger (samfundet). Joda, de steker dem greit, og har en passelig mengde vanlig grillkrydder, men det blir jo fortsatt ikke noe bedre enn vanlig REMA-1000 hamburger-kjøtt/brød.

 

Vet det er flere som priser sesam-burgeren, noe som er veldig rart, da de har de billigste råvarene og er av helt standard masseprodusert bensinstasjon-burger. Grunnen har som regel bunnet ut i beliggenheten som gjør at du ofte er full når du spiser der, samt veldig sulten. Karbohydrater og fett smaker drømmegodt i fylla uansett smaker.

 

Skal du ha en god burger i Torndheim så har f. eks Pair-A-Dice meget godt utvalgt av gode og originale burgere. De er salvsagt hjemmelaget også, med mye godt i kjøttet og attpå. :)

Jeg trur de fleste kan være enige om at alle A4 burgere (alt fra bensinstasjoner, de fleste gatekjøkken osv, som kun bruker brød/burger/dressing og annet tilbehør fra samme leverandør) havner langt ned på denne listen.

Lenke til kommentar

*snip*

 

Da vet jeg i alle fall hvor jeg skal ta turen neste gang jeg er i Trondheim. :)

Er vel 7-8 år siden sist jeg spiste burgeren på samfundet, men er minnene som ligger der enda. Er eneste gang jeg kan huske å ha fått rimelige mengder bacon i terninger på burgeren. Høres ut som det har forandret seg siden sist...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...