Gå til innhold

Endless Runner-skred (Android, iPad, iPhone)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nynorsk... jaja.. hopper vidre til neste artikkel.
Foreslår at du slutter å kommentere om det, da det er en diskusjon vi er veldig lite interessert i å ha igjen og igjen. Om du ikke har planer om å diskutere innholdet i en artikkel, bør du nok heller finne et annet sted å kommentere.

 

Men jeg vil gjerne vite hvorfor dere bruker en målform nesten ingen gjør? Ikke for å krangle men vil faktisk vite hvorfor for det får meg til å unngå en del anmeldelser.

Lenke til kommentar

Synd så mange kviar seg for å bruke nynorsk, når mesteparten av dialektane i noreg har stor vekt i nynorsken. Viss ein absolutt skal vera ein trave og ikkje bruke målforma kan ein jo lett bruke internetts muligheitar!

 

http://www.apertium.org/index.php?id=translatetext

 

No kan du slutte å surmule og faktisk oversette teksten sjølv.

 

 

Eg og vil ha Android versjoner :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men jeg vil gjerne vite hvorfor dere bruker en målform nesten ingen gjør? Ikke for å krangle men vil faktisk vite hvorfor for det får meg til å unngå en del anmeldelser.

 

Nynorsk er foretrukken målform for ca. 13% av elevene i grunnskolen i dag, og vedtatt målform for 27% av norges kommuner. Det å si at nesten ingen bruker målformen er nok å ta i.

 

Vi har, i motsetning til mange andre medier, ingen offisell målform, og lar skribentene våre skrive på den målformen de foretrekker (av nynorsk og bokmål).

 

Jeg legger ellers debatten død; dette er ikke stedet å ha den igjen. :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nynorsk er foretrukken målform for ca. 13% av elevene i grunnskolen i dag, og vedtatt målform for 27% av norges kommuner. Det å si at nesten ingen bruker målformen er nok å ta i.

 

Vi har, i motsetning til mange andre medier, ingen offisell målform, og lar skribentene våre skrive på den målformen de foretrekker (av nynorsk og bokmål).

 

Jeg legger ellers debatten død; dette er ikke stedet å ha den igjen. :-)

 

den debatten kan vi fint ta her ja...

 

du var vell heller ikke en av de heldige som fikk nynorsken tredd nedover øra på ungdomskolen. deretter fikk et helvete med å forholde deg til to norsk språk. når man har skrive og lese vansker i en ung alder så er det ikke noe mann ønsker, mann slitere mere en nokk med ett norsk språk... så jeg er evig takknemelig å fått min norsk lære ødelagt pga nynorsken. så ikke kom her og gi nynorsken offer rollen...

 

å lese artikkler på nynorsk i en offentlig avis når resten av norge skriver på bokmål, er mild sakt irriterende. derfor blir også sånne artikkler ikke lest... og heller bare slengt inn en kommentar.

Lenke til kommentar
den debatten kan vi fint ta her ja... du var vell heller ikke en av de heldige som fikk nynorsken tredd nedover øra på ungdomskolen. deretter fikk et helvete med å forholde deg til to norsk språk. når man har skrive og lese vansker i en ung alder så er det ikke noe mann ønsker, mann slitere mere en nokk med ett norsk språk... så jeg er evig takknemelig å fått min norsk lære ødelagt pga nynorsken.

Må du slutta å syta! Hadde sjølv samme problem, men så hadde eg nynorsk som morsmål og ikkje bokmål. For meg så var det bokmål som øydela norsken. Som du kanskje veit så er jo sidemål enten nynorsk ELLER bokmål. Det kommer jo ann på kva ein har som hovedmål. At vi har 2 norsk skriftspråk er tragisk. Vekk med sidemål seier no eg (men det det jo sjølvsagt bokmålen frå mitt synspunkt)

 

Go GAMER! Eg er glad eg finn båe nynorsk og bokmål ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

nynorsk... jaja.. hopper vidre til neste artikkel.

Om du enn kunne gjort det uten din barnslige syting, hadde det vært utmerket. Jeg er født, oppvokst og bor i Akershus, langt unna nynorskland, men jeg ser virkelig ikke problemet med artikler på nynorsk.

 

En eller annen smart person skrev en gang noe sånt som at det som definerer et sunt demokrati ikke er at flertallet bestemmer, men at flertallet ikke undertrykker mindretallet. At du som bokmålsbruker er "nødt" til å lese noen få prosent av det du leser på nynorsk er da ingenting å syte over.

 

Så selv om jeg snakker og skriver bokmål, stter jeg pris på variasjonen her :w00t:

Lenke til kommentar

Nynorsk er foretrukken målform for ca. 13% av elevene i grunnskolen i dag, og vedtatt målform for 27% av norges kommuner. Det å si at nesten ingen bruker målformen er nok å ta i.

 

Vi har, i motsetning til mange andre medier, ingen offisell målform, og lar skribentene våre skrive på den målformen de foretrekker (av nynorsk og bokmål).

 

Jeg legger ellers debatten død; dette er ikke stedet å ha den igjen. :-)

 

den er god.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...