Gå til innhold

Commodore 64 spill på diskett og/eller kassett


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg arvet en commodore 64 med kassettspiller og diskettstasjon igår!

 

Har veldig mange gode minner til denne maskinen, som jeg håper å kunne gjenoppleve.

 

Spillene jeg husker best er Summer Games I og II, Decathlon, Last Ninja, defender of the Crown. Spy Vs. Spy, Test Drive, Combat School, Rambo, listen er lang kan sitte her i hele dag.

 

Det var ikke med noen kassetter eller disketter i pakken jeg fikk. Noen som har noen tips til hvordan jeg kan få tak i det? Dersom noen har det liggende, så kjører jeg gjerne en tur, og betaler noen kroner for å kunne kopiere noen kassetter med spill. Evnt. kjøpe disketter / kassetter som ikke er i bruk alikevel.

 

Husker jeg hadde opptakskassetter med spill, og notatbøker med hvor på telleverket hvert spill lå. :) good times. Dessverre kastet faren min alt ved en opprydding på sent 90 tall en gang.

 

Ser at det går an å kjøpe interface til SD kort og laste inn spill på den måten, men det gir liksom ikke den samme godfølelsen som å laste inn fra kassett eller floppy!

 

Jeg bor i Oslo, men som sagt villig til å strekke meg langt for å få tak på noen spill! Så noen mil er ingen hindring i så måte.

 

598660_10151527443691233_1172989774_n.jpg

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde også en del commodore 64 utstyr før, jeg for min del fant alt på dynga :)

Hadde flere c64 maskiner, 2-3 diskett stasjoner og 4-5 tape drives + div spill på kasett og disketter.

 

Men, tror det meste enten ble solgt eller kastet igjen med tiden.

 

Men, jeg så litt på ene siden du fikk link til, og der fant jeg en annen link, til ei side som nevner noe om en serial kabel du kan lage selv, så du kan overføre spill fra pc'n og over til diskett stasjonen ;)

 

http://sta.c64.org/cables.html

 

 

Ellers finnes det garantert muligheter for å koble et 5 1/4 floppy drive til usb porten :) Gjorde et raskt google søk, og fant et bilde der noen hadde lagd til noe slags usb interface for nettop det.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

I gamle dager sendte piratradiostasjoner ut lyden av disse kassettene, og så tok folk opp dette på egen kassett. En tidlig versjon av piratbukta...

 

Jeg vil tro det kan bli knotete å koble slik til en moderne tv...?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...