Gå til innhold

Tips til gode og rimelige karbonhjul


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har som smått begynt å få lyst på et nytt hjulsett til raceren min. Syklet en del i fjor, og har i år tenkt å være med på noen turritt, kanskje enebakk rundt og øyern rundt. Har i den forbindelse fått lyst på et nytt hjulsett jeg kan bruke til rittene, og lurer på om det er noen som har noen tips.

 

Veier forøvrig 88-89 kg, om det har noe å si.

 

Har sett litt på disse:

 

http://bikeshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=15048

Litt dyre, og veier en del

 

http://cyclingshop.no/product/50mm-karbon-hjulsett-1429g

Disse er rimeligere og lettere, men vet ikke om de holder vekten min

 

Har også sett på lettere aluminiumshjul, men jeg har bestemt meg for at jeg vil ha de litt høyere karbonhjulene.

 

Noen med noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mavicene er vel strengt tatt et aluhjul med karbon aero skall, noe som ikke er så dumt da du får alu bremsebane istedet for karbon, men som du selv påpeker, så blir ikke hjulene lette av det.

 

Kinakarbonhjulene du peker på er sikkert helt greie for deg, de er spesifisert til 105 kg så det burde gå bra. Hvis du vil være sikker på at du har sterke hjul bør du imidlertid få de håndbygd, men da blir det raskt noen kroner ekstra i potten.

 

Obs. kinakarbonhjulene du viste til er tubulars, mens mavicene er clinchere. Tubs sparer et par hundre gram, men det er en hel del mikkmakk med å lime på dekkene, og regn med ca 600,- pr. dekk.

Lenke til kommentar

Har egentlig sett for meg å ikke bruke så mye på hjulene, så da er nok cyclingshop sine hjul de mest aktuelle. Men det eneste som bekymrer meg er holdbarhet osv, men har sett rundt på andre forumer, og mange har hatt gode erfaringer med kina importerte hjul.

 

Uansett er 5000 kroner en del under de fleste andre sett der ute, i hvertfall med full karbon og såpass lav vekt.

 

Er det noen andre hjul som kan være aktuelle (fra norske side, vil ikke bestille fra utlandet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...