Gå til innhold

Test: Microsoft Surface RT


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finner ingen plass HVOR god batteritiden er i praksis?

 

Med en del bruk lader jeg brettet hver 2. dag

ca samme batteritid som min forrige Galaxy Note 10.1

 

Dumt at dere ikke fremhever mulighete for eksternt skrivebord, som fungerer veldig bra, støtte for nettverkskrivere.

Synes Surface fortjener en 5er på terningen.

Wimp er på tur straks til Win 8 RT, så apper er i full annmarsj til RT

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis iPad får en sekser, så mangler det 3 øyne på terningen for Surface. Men ellers en grei test.

 

På hvilken måte fortjener denne bedre enn iPad? Denne kjører altså Windows RT. Hadde den kjørt Windows 8 så kunne jeg skjønt at den har litt høyere verdi enn iPad for de som ønsker et "desktop" nettbrett, men med Windows RT og alle de manglende dette operativsystemet har i dag og endel av de klønete og smått alpha liggende løsningene som gjennomsyrer hele opplevelsen så høres en firer ganske så riktig ut i mine øyne.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Kjøpte ett slikt brett ved releasen, det gikk i retur noen få dager etter. Hjelper lite om spesifikasjonene er topp, eller OSet er bra, når innholdet mangler, her i form av applikasjoner. En annen ting jeg ikke var fornøyd med, er skjermformatet. Den føles smal og lang, de gamle formatene er langt bedre til det aller meste, utenom film, og spill.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Å skulle basere ett nettbrett på antall apps er ganske idiotisk spør du meg, hadde der vært mangler som ikke går ann å rette opp, så OK

iPad er etter min mening mer leketøy enn verktøy for produktivitet, skal man gjøre noe produktivt, så er Surface veien å gå, enten med RT eller Pro.

En enkel sak, forsøk å skriv ut til en nettverkskriver med iPad eller ett Android brett uten form for apps.. det går ikke..

Forsøk å styre en pc gjennom Eksternt skrivebord på nevnte brett, går ikke, ja du har apps som fikser biffen, men på langt nær like elegant som Eksternt Skrivebord

Forøk å bruk en blåtann mus, problemer...

 

Eksemplene er mange og flere kommer.

RT er relativt nytt, RT er en mellomting mellom tablet og pc, og gjør jobben utmerket.

 

Hva angår skjermstørrelsen, så er det nå smak og behag, har ingen problemer med hva surface kan tilby, selv om man selvfølgelig skulle ønske større oppløsning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du tenker fra et prosumer perspektiv, det er greit. Ser vi dog fra et consumer perspektiv så er dog situasjonen en helt annen, og her er jo faktisk tilgangen på "apps" en av hovedaspektene for mange når det gjelder slike produkter.

 

At iPad er et leketøy blir å sette ting helt på spissen, for den jevne forbruker som ikke kunne brydd seg mindre om nettverkskrivere og spesielt ekstern skrivebord så passer jo faktisk en iPad utmerket da den kjører et langt mer strømlinjeformet system og brukergrensesnitt enn det Windows RT og Windows 8 per i dag kjører.

 

 

Produkter burde vell vurderes utifra publikumet det er siktet inn på, det du påstår blir det samme som at jeg skulle fortelle Ola og Kari Nordmann at det å sette opp en pfSense server er hundreganger bedre og mer fleksibelt enn å kjøre en D-Link / Belkin / Linksys router, men for Ola og Kari Nordmann så vil jo en pfSense server gi absolutt null mening da det ikke ville være i nærheten av å i det hele tatt fatte hvilke muligheter den kan tilby og hva de skal kunne brukes til.

 

 

Saken er jo at folk bruker nettbrett til nettsurfing, lett spilling og generell fikling med diverse apps. På disse områdene så stiller ikke Windows RT på noen måte sterkere enn verken iOS eller Android per dags dato, heller tvertimot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK test, jeg ville personlig gitt høyere karakter riktignok. Litt mindre apputvalg enn konkurrentene som har vært flere år på markedet er ikke et problem som vil vare for alltid.

 

 

Batteritiden forøvrig er 10 timer aktivt bruk.

 

Uansett, det jeg er uenig i testen er:

 

 

Ladepluggen er i tillegg proprietær. Det betyr at du ikke får ladet batteriet i brettet uten originalladeren.

Det samme har jo Apples sine nettbrett? Dette blir ikke kommentert eller tatt hensyn til deres terningkast.

 

Nettleseren på brettet er Microsofts Windows Internet Explorer 10. Den støtter Flash, men ikke Java. Skal du bruke brettet på nettbanker med innlogging via BankID, kan dette by på utfordringer.

Nok engang, dette gjelder også alle andre nettbrett. Og Surface er vel ett av få, eller eneste som støtter flash i det hele tatt. iPads gjør det ikke.

 

Brettet mangler Outlook, men har en e-postleser som kan synkronisere mange servere, også Microsofts Exchange Server.

Bare til informasjon: Outlook-app er under utvikling og vil komme ganske snart

Lenke til kommentar
Nettleseren på brettet er Microsofts Windows Internet Explorer 10. Den støtter Flash, men ikke Java. Skal du bruke brettet på nettbanker med innlogging via BankID, kan dette by på utfordringer.
Nok engang, dette gjelder også alle andre nettbrett. Og Surface er vel ett av få, eller eneste som støtter flash i det hele tatt. iPads gjør det ikke.

 

For det første, iPad støtter mobil BankID (pga simkortstøtte). For det andre får du det til å høres ut som en BRA ting at brettet støtter Flash? Dersom dette er aktivert som standard vil dette føre til at brettet SUGER batteri ved surfing på nettsider med flash-innhold. Som iPad-bruker har jeg ikke funnet en webside i dag som krever at jeg bruker flash, men tilbyr innholdet i et mer fornuftig format. Dersom man kommer på de samme sidene med en nettleser med flash-støtte får man isteden servert flash-innhold. Good luck chuck..

 

 

 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Hei

 

Noen som vet om det går ann å få wimp på denne saken her? jeg er på utkikk etter et nettbrett til maks 3000 kr å ser litt på dette men hvis det mangler så utrolig mangen apper som alle sier som f.eks wimp så er det uaktuelt. Ser også litt på note 10.1 brukt på finn med 3g men prisene selv der er for høy er min mening da.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...