Gå til innhold

Disse garanterer deg anonym surfing


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De fleste VPN jeg har testet har ekstremt strupt hastighet. Jeg har 50/20 linje, og med Mullvad får jeg 6,2Mbit ned, og 16Mbit opp. Med Giganews sin VyprVPN fikk jeg i det minste over 20Mbit ned, men fremdeles helt uaktuelt å miste over 50% av hastigheten på ei linje man betaler tusenlappen for pr måned.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har testet en del VPN løsninger i det siste og på denne listen har jeg testet ut Private Internet Access, men der var hastighetene så lave på alle aktuelle servere at det er helt uaktuelt å bruke tjenesten.

 

Sitter på en 70/10 linje.

 

Akkurat nå er jeg veldig fornyd med Ipvanish og Astrill, der Astrill uten tvil gir de høyeste hastighetene (opp mot 70 mbit) på mange av serverene. Fatisk litt usikker på hvor anonym du egentlig er med Astrill, men så driver jeg ikke med noe super ulovlig, så er ikke så bekymret. ;)

Lenke til kommentar

De fleste VPN jeg har testet har ekstremt strupt hastighet. Jeg har 50/20 linje, og med Mullvad får jeg 6,2Mbit ned, og 16Mbit opp. Med Giganews sin VyprVPN fikk jeg i det minste over 20Mbit ned, men fremdeles helt uaktuelt å miste over 50% av hastigheten på ei linje man betaler tusenlappen for pr måned.

 

betaler du 1000 spenn i mnd for en 50/20 linje ????

  • Liker 6
Lenke til kommentar
De fleste VPN jeg har testet har ekstremt strupt hastighet. Jeg har 50/20 linje, og med Mullvad får jeg 6,2Mbit ned, og 16Mbit opp. Med Giganews sin VyprVPN fikk jeg i det minste over 20Mbit ned, men fremdeles helt uaktuelt å miste over 50% av hastigheten på ei linje man betaler tusenlappen for pr måned.
betaler du 1000 spenn i mnd for en 50/20 linje ????

 

Desverre. Her er 1 tilbyder som gir fiber, og prisen har ikke endret seg siden de installerte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

da syns jeg synd på deg. betaler 299 for 70/10 linje her.

 

Du kan ikke helt sammenligne borettslags priser mot det vi som ikke bor i borettslag må betale. Jeg betaler 499 for 70/10 linjen. Går ut i fra at du har Canal Digital du også.

Men dette blir jo off topic så det holder, har jo ingen ting med anonyme VPN løsninger å gjøre ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

da syns jeg synd på deg. betaler 299 for 70/10 linje her.

Vel, nettet er raskt, har aldri driftsavbrudd, og har meget lav ping. Men har sendt en mail til kundeservice og forhørt meg om priser og hastighet, da jeg ser at andre leverandører har 70-120Mbit for under 1000kr.

2560237519.png

 

Ontopic. Dette er hastigheten jeg får uten VPN. Med VPN var tallene 6Mb/s, 16Mb/s og 105ms...

Endret av Celeb0rn
Lenke til kommentar

Vel, nettet er raskt, har aldri driftsavbrudd, og har meget lav ping. Men har sendt en mail til kundeservice og forhørt meg om priser og hastighet, da jeg ser at andre leverandører har 70-120Mbit for under 1000kr.

2560237519.png

 

Ontopic. Dette er hastigheten jeg får uten VPN. Med VPN var tallene 6Mb/s, 16Mb/s og 105ms...

 

ja det er på tide for 50 mbit for 1000 kr er galskap. hadde vært normal pris i 2006 eller noe. personlig syns jeg 299 for 70/10 er i overkant. "rike" norge burde hatt mer speed til billigere penge.

Lenke til kommentar
Desverre. Her er 1 tilbyder som gir fiber, og prisen har ikke endret seg siden de installerte.
da syns jeg synd på deg. betaler 299 for 70/10 linje her.

 

Huseier her i gården betaler 500,- for en 6/0.6 linje som deles av 8 studenter med underholdningsbehov. You lucky "#¤%!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Skulle likt å se en liste over støttede hastigheter på alle VPN-tilbyderne her. Selv sitter jeg på 100/100-linje, og det er nok ikke mange som gir meg den hastigheten.

 

Problemer med VPN servere er jo at hastigheten varierer ut i fra hvor mange andre som bruker den aktuelle serveren.

F.eks hos Astrill som jeg bruker primært nå, så får jeg opp mot 70 Mbit (max linje hastighet) på flere av serverene deres, som i Sverige, Norge, Nederland osv osv. Men når jeg tester en dag senere, får jeg kanskje bare 20 mbit på en server der jeg fikk 70mbit dagen før.

 

Så det jeg gjør er å alltid teste hastigheten før jeg f.eks begynner å laste ned noe. Er Sverige serveren treg i dag, ja da bruker jeg kanskje Nederland serveren om den gir meg bra hastighet.

 

Derfor har jeg funnet ut at det er viktig å ha en VPN tjeneste som har mange gode servere i "nærheten" og som lar deg bytte uten problemer.

Lenke til kommentar

Noen som vet om VPN som man kan slå rett inn på en Cisco ruter?

Ser IVPN støtter DD-WRT, men det må vel være noen med "manuelt" oppsett som man kan slå inn på Cisco IOS?

Så igjennom noen av tilbyderne, ser at https://mullvad.net støtter pptp, en protokoll jeg vil tro mange (litt dyrere) rutere støtter. Det er ikke så sikkert som f.eks openvpn, men da slipper man å måtte kode om alle apparater, og installere klienter på forskjellige enheter.

Lenke til kommentar

Noen som har erfaring med hidemyass? Syns det virker oversiktlig og bra, men de logger kanskje trafikken?

 

Ja har testet denne nå helt nylig, men fikk veldig dårlig hastigheter på alle aktuelle servere. Fikk ikke mer enn max rundt 20 mbit på min 70 mbit linje. Og da har jeg testet mange av serverene deres.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...